ضیافت کریمانه امام رضایی‌ها به لامرد رسید

ضیافت کریمانه خادمیاران رضوی و مردم لامرد در جنوب استان فارس به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) با اطعام نزدیک به یک هزار نفر از مردم و روزه‌داران نیازمند برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ - 29March 2024
ضیافت کریمانه امام رضایی ها به لامرد رسیدبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، ضیافت کریمانه خادمیاران رضوی و مردم لامرد در جنوب استان فارس به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) با اطعام نزدیک به یک هزار نفر از مردم و روزه‌داران نیازمند برگزار شد.
 
پس از پانزده روز روزه‌داری و عبادت در ماه مبارک رمضان فرشتگان نسیم خوش بندگی را در هوا عطرآگین می‌کنند تا آنان که توفیق بندگی شامل حالشان شده، با شکوه حضور خود در ایام میلاد کریم اهل بیت از سفره کریم آل طا‌ها توشه‌ای برچینند و مژدگانی بگیرند.
 
کانون خادمیاران رضوی در شهرستان لامرد، به مدیریت عباس احمدی سال هاست که دایه دار این امر پسندیده است و با همراهی خادمیاران امام رضایی و نیک اندیشان عزیز این سنت حسنه را در لامرد به خوبی اجرا می‌کنند.
 
امسال نیز با مشارکت خوب و فعال این عزیزان، کانون خادمیاران رضوی شهرستان لامرد توانسته است ۹۰۰ پرس غذای گرم را طبخ و در اختیار نیازمندان عزیز قرار دهند.
 
احمدی مسول کانون خادمیاران رضوی این شهرستان گفت: هر ساله در زاد روز میلاد کریم اهلبیت امام حسن مجتبی (ع) توسط کانون خادمیاران رضوی با همکاری و مشارکت خیرین و خادمیاران رضوی این شهرستان غذای گرم پخت و تحت عنوان اطعام رضوی جهت افطاری خانواده‌های کم درآمد توسط رابطین این کانون با حفظ کرامت به درب منزل این عزیزان تحویل داده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۰۰ پرس غذای گرم توزیع گردید که امسال با مشارکت بیشتر مردم نیک اندیش و خادمیاران عزیز ۹۰۰ پرس غذای گرم پخت و توزیع گردید.
 
وی افزود: همچنین در این روز خجسته تعداد پانزده میلیون قرص نان در سراسر روستا‌های شهرستان لامرد توسط رابطین این کانون در بسته‌های ۲۰ عددی در اختیار خانواده‌های کم درآمد گردید.
 
احمدی مسول کانون خادمیاران رضوی این شهرستان ضمن تشکر و قدردانی از همه خیرین و مومنینی که در این امر خیر مشارکت کردند اظهار کرد: این سنت حسنه هر ساله در روز میلاد کریم اهلبیت امام مجتبی (ع) انجام می‌شود و امید است هرساله تداوم یابد.
 
خادمیاران رضوی در لامرد راس ساعت معین شده با اسامی افراد نیازمند هر محله درب محل طبخ غذا حاضر می‌شوند و با جان دل به بارگیری غذا‌های بسته بندی شده می‌شوند و در خودروی خود جهت عزیمت به سمت منازل افراد نظم می‌دهند.
 
گفته می‌شود؛ غذا‌های گرم طبخ شده جهت اینکه گرمی خود را نگه دارد وطعم خوب آن عوض نشود در بسته‌های چندتایی گذاشته و در جایی مناسب صف داده می‌شود.
 
این افراد به عشق خدمت به امام مهربانی‌ها و کرامت حسنی و مشارکت در این امر خداپسندانه حضوری فعال دارند که در این رابطه یکی از خادمین اظهار کرد: مشارکت در امر طبخ غذا برای نیازمندان یک افتخاری برای بنده است.
 
وی افزود: ما‌ها باید با تاسی از اینه اطهار بویژه امام رضا و امام حسن خلق و خوی امام رضایی و امام حسنی داشته باشیم و در جامعه به خانواده، دوستان و دیگران این امر مهم را تسری دهیم، زیرا باعث می‌شود حس خوبی پیدا کنیم.
 
گفتنی است؛ شهرستان لامرد در فاصله ۳۷۴ کیلومتری مرکز استان فارس قرار دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار