زاکانی مطرح کرد؛

افق جدید شهرداری تهران در توسعه فعالیت‌های قرآنی با هوش مصنوعی

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در جهت مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی گفت: با برگزاری محافل ویژه قرآنی در سطح شهر و استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین تلاش می‌کنیم تا افق جدیدی را برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و خدمت به آن در متن جامعه انجام دهیم.
کد خبر: ۶۵۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ - 28March 2024

افق جدید شهرداری تهران در توسعه فعالیت‌های قرآنی با هوش مصنوعیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران در جهت مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: با توجه به اهمیت انس با قرآن و فعالیت‌های قرآنی در تهران نیز بیش از یک هزار و پانصد نقطه هدف‌گذاری شده است که در تمامی آن‌ها مراسم قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مناطق به صورت ویژه در متن جامعه و در مساجد، محافل قرآنی را برگزار و کمک می‌کنند که اتفاق خوبی در حوزه انس با قرآن، قرائت قرآن، تفسیر قرآن و فعالیت‌های قرآنی به شیوه‌های نو داشته باشند.

شهردار تهران تصریح کرد: علاوه بر این موارد همزمان با ماه مبارک رمضان در برخی از نقاط شهر ازجمله پارک لاله و نمایشگاه قرآن ابزاری فراهم شده تا با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین آیات قرآن را به تصویر بکشند.

زاکانی بیان کرد: با استفاده این تکنولوژی‌ها این امکان فراهم شده است تا حس و حال معنوی و قرآنی خاصی را با حداقل امکانات به متن جامعه تزریق کنیم و بتوانیم با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود افق جدیدی را برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و خدمت به آن در متن جامعه انجام دهیم.

وی ادامه داد: بخشی از این فعالیت‌ها به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد و برخی دیگر به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها