نماینده ولی فقیه در مازندران:

لزوم تبیین مسئله عفاف و حجاب در منابر دینی/ حرمت ماه رمضان را نگه داریم

آیت الله «محمدی لائینی» با تأکید بر لزوم تبیین مسئله عفاف و حجاب در منابر دینی گفت: حرمت ماه رمضان و روزه و روزه داری را نگه داریم.
کد خبر: ۶۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ - 08March 2024

لزوم تبیین مسئله عفاف و حجاب در منابر دینی/ حرمت ماه رمضان را نگه داریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: بع فرموده امام علی علیه السلام  در ماه مبارک رمضان بهترین کار این است که از گناه خودمان را حفظ کنیم و تقوا و ورع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حماسه بزرگ ملی انتخابات در ۱۱ اسفند برگزار شده است و از آحاد ملت ایران و مردم مازندران تشکر می‌کنم، افزود: از نامزهای انتخابات و نهاد‌هایی که امنیت انتخابات را حفظ کردند تشکر می‌کنم.

این مسئول با بیان اینکه این حماسه بزرگ ملی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد است، ادامه داد: دشمن از یک سال قبل برای این انتخابات جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ایی را شروع کرده بود و انتخابات یک مبارزه با دشمن بود.

امام جمعه ساری با تبریک به منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اضافه کرد: انتظار داریم منتخبان در راستای ایفای نقش و وظیفه اصلی خود حرکت کنند و با هم افزایی مشکلات و مسائل را برطرف کنند و با وحدت و انسجام دنبال حل معضلات باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: منتخبان ۵۰ درصد وقت خود را صرف رسیدگی به مشکلات و ۵۰ درصد دیگر را صرف مشکلات استان بگذارند و در این مسیر حرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی قرار داریم تصریح کرد: منابع طبیعی به اندازه انسان برای ما ارزش دارد و اگر درخت نباشد ما هم نخواهیم بود و هوایی برای تنفس نیست.

وی از تلاش‌های حافظان امنیت در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی تقدیر کرد و با تقدیر از شرکت گاز و اداره ادارات تابعه شهرستانی که در این ایام جهاد کردند تا گاز یک خانه قطع نشود، بیان کرد: همچنین اداره برق تمام تلاش خود را داشت تا برق مردم در اوج گرما قطع نشود.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: انتظار داریم از محافل و مجالس نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیاز به معرفت افزایی داریم و باید نسبت به احکام و مسائل دین و اخلاق دینی تلاش کنیم، گفت: مبلغان دینی باید بخشی از فرصت تبلیغی خود را به بیان معارف دین و بخشی را به مشکلات جامعه امروز مثل طلاق، مواد مخدر، خشونت، کم توجهی به مساجد و کم لطفی و کم توجهی به مسئله حجاب داشته باشند که حجاب بسیار مسئله مهمی است و باید امروز به عنوان یک آسیب اجتماعی به این هنجار شکنی‌ها هم توجه شود و مبلغین در منابر از وجوب عفاف و حجاب حتماً سخن بگویند.

این مسئول با اشاره به وضعیت کم حجابی در بیمارستان‌ها بیان کرد: ضابطه حجاب باید در بیمارستان‌ها، اتاق عمل و غیره رعایت شود علوم پزشکی استان تقاضا دارم که مسئله انطباق با موازین شرعی را رعایت کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه نجاست و طهارت از نظر فقه شرعی ما مسئله خاصی است و سگ نجس است، بیان کرد: عبادت بدون طهارت فایده‌ای ندارد و مبلغین در ماه مبارک رمضان به آن بپردازند.

این مسئول با اشاره به فرارسیدن سال جدید که با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، گفت: شادی ایام نوروز خوب است و باید حرمت ماه مبارک رمضان و حرمت روزه و روزه‌داری رعایت شود و در ملأ عام نباید روزه خواری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران نسبت به پاکیزه سازی، ارزشی‌سازی و زیباسازی فضای شهر در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و ادامه داد: انتظار داریم در بنرهای تبلیغی اهمیت ماه رمضان و حفظ آن مورد عنایت قرار گیرد.

امام جمعه ساری ضمن توصیه به شهرداران مازندران در خصوص رفع چاله‌های سطح خیابان‌ها اذعان داشت: همچنین خانواده‌ها در چهارشنبه سوری از فرزندان خود مراقبت کنند تا دچار خسارت و آسیب نشوند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مسئله غزه دل همه ما را به درد می‌آورد، خاطرنشان کرد: اسرائیل جنایتکار این روز‌ها به کشتار مردم مظلوم غزه که در صف غذا ایستاده‌اند روی آورده و با تانک و سلاح‌های سنگین اقدام به کشتار این مردم ستم دیده کرده است و این جنایات را در راهپیمایی امروز محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار