در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس پلیس آگاهی فراجا: با همکاری دستگاه قضا هزینه جرم برای مجرمین سابقه‌دار افزایش پیدا می‌کند/ صدور گواهی ایمنی پیشگیری از سرقت برای ساختمان‌ها اجرا شود

سردار قنبری با اشاره به پایین بودن هزینه‌های ارتکاب جرم گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضائیه در صددیم برای مجرمانی که تکرار جرم دارند هزینه‌های ارتکاب جرم را افزایش دهیم و زمانی که یک مجرم بداند هزینه انجام جرم سنگین است کمتر دست به اقدامات مجرمانه خواهد زد.
کد خبر: ۶۴۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸ - 07February 2024

رئیس پلیس آگاهی فراجا: با همکاری دستگاه هزینه جرم برای مجرمین سابقه‎دار افزایش پیدا می‎کند/ صدور گواهی ایمنی پیشگیری از سرقت نیز برای ساختمان‌ها اجرا شود.سردار «محمد قنبری» رئیس پلیس آگاهی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه کنترل مجرمان و اشراف اطلاعاتی در دستور کار پلیس آگاهی قرار داد، اظهار داشت: مجرمان حرفه‌ای برابر قانون باید مهار شوند و از انجام اقدامات مجرمانه آن‌ها جلوگیری شود.

سردار قنبری گفت: باید با کمک همه سازمان‌ها از دسترس بودن ساختمان‌ها و اماکن برای انجام جرم توسط مجرمان جلوگیری کنیم تا شرایط برای انجام سرقت توسط سارقان سخت باشد که قطعا کاهش چشم گیری در وقوع سرقت خواهیم داشت.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید بر اینکه حفاظت فیزیکی از اماکن توسط صاحبان آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، افزود: با نظرات کارشناسان ما گواهی ایمنی توسط کارشناسان پلیس آگاهی در دستور کار است و اجرای این طرح را با قوت و توان دنبال خواهیم کرد زیرا همانگونه که صدور گواهی سایر بخش‌ها برای ساختمان از جمله آتش نشانی و... انجام می‌شود صدور گواهی ایمنی پیشگیری از سرقت نیز برای ساختمان‌ها اجرا شود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اقدامات خود کنترلی است، خاطرنشان کرد: این اقدام قطعا منجر به سخت شدن شرایط برای سارقان خواهد شد و امیدواریم با ادامه این روند سرقت‌های خرد کاهش چشم گیری داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به پایین بودن هزینه‌های ارتکاب جرم خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضائیه در صددیم برای مجرمانی که تکرار جرم دارند هزینه‌های ارتکاب جرم را افزایش دهیم و زمانی که یک مجرم بداند هزینه انجام جرم سنگین است کمتر دست به اقدامات مجرمانه خواهد زد.

سردار قنبری گفت: بدون شک فراجا در کنار وظایف ذاتی اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه را در اولویت امور خود قرار داده است، به طوری که این دست از اقدامات را در ابعاد مختلف پیگیری می‌کند و اقدامات پیشگیرانه از نگاه پیشگیری وضعی و حضور فیزیکی پلیس در سطح جامعه و درایام آخر سال همواره تقویت و مضاعف می‌شوند.

وی با بیان این که اقدامات پیشگیرانه اجتماعی پلیس همواره مبتنی بر آگاهی بخشی به مردم پیش می‌روند، عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه اجتماعی همواره می‌تواند فضای گسترده تری را برای ایجاد امنیت در جامعه فراهم کند، به طوری که احساس امنیت هر چه بهتر به مردم جامعه ارائه شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار