فرمانده پایگاه نیروی دریایی سپاه مستقر در بابلسر:

کتاب نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت

سرهنگ «باقری» با بیان اینکه کتاب نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت، گفت: تحقیق و پژوهش شهدای یگان دریایی لشکر نیز آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 05February 2024

کتاب نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ «باقری» فرمانده پایگاه ثامن الحجج (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در بابلسر (ندسا شمال) امروز در جلسه با سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به وضعیت کلی پایگاه نیروی دریایی از ابتدای شکل گیری تاکنون اظهار داشت: این پایگاه ابتدا به عنوان منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه بود که حوزه ماموریتش بیشتر مازندران بود و بخشی از گلستان را نیز ماموریت داشت.

وی افزود: سال ۱۳۸۸ سازمان ما کوچک شد و ماموریت ما در همان مقطع ماند و امروز تغییر کرد و حوزه ماموریت ما بیشتر شد و حفظ و حراست و امنیت دریایی و تأمین خطوط کشتیرانی را مأموریت اصلی و حضور در منطقه مرزی را عمده مأموریت عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تدوین کتاب نقش نیروی دریایی سپاه که از برنامه‌های ابلاغی است، آغاز شده است، گفت: تحقیق و پژوهش شهدای یگان دریایی لشکر نیز آغاز شد و زندگی‌نامه شهید اسحاقی نیز به صورت کتابچه آماده چاپ است و در بحث مقالات علمی نیز فعال هستیم.

سرهنگ باقری پسروی دریای خزر را تهدید عنوان و تصریح کرد: بالا رفتن دمای زمین و افزایش تبخیر آب منجر به این حادثه شد و تا حدود ۲۰ سال آینده پیشروی نخواهیم داشت که شناور‌های ما را در بحث لایروبی دچار مشکل کرده است و در این زمینه اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار