فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان:

خط قرمز پلیس امنیت و آرامش مردم است

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه خط قرمز انتظامی، امنیت مردم است، گفت: اولویت ما برخوردهای به موقع و به‌هنگام در صحنه است و قطعا با مجرمان سابقه‌دار و ارازل و اوباش برخورد قاطع می‌کنیم.
کد خبر: ۶۴۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ - 03February 2024

اولویت ما برخوردهای به موقع و به‌هنگام در صحنه جرم است به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ ستاد «حسین بساطی» فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، روز شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ماموریت‌های پلیس در سطح اصفهان به صورت جهادی، با توکل بر خدا، تدبیر عالمانه و برنامه‌ریزی در حال اجرا است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان ماموریت‌های فوریتی است که براساس تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ انجام می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بالغ بر ۱ یک میلیون و ۶۷۰ هزار تماس داشته‌اند که قریب ۵۶۰ هزار منجر به عملیات فوریتی شده است.

وی با اشاره به تنوع تماس‌های مردم با ۱۱۰، گفت: اختلافات از قبیل اختلافات همسایگی ۲۷ درصد، درگیری و‌ نزاع ۲۰ درصد، مسایل راهور ۱۸ درصد تماس‌ها، مزاحمت‌ها ۱۴ درصد ‌و سرقت ۱۰ درصد این تماس‌ها را به خود اختصاص داده است ودذ خصوص نزاع‌ها و درگیریها لازم است دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر نیز برای کاهش این مسأله پای کار آیند. 

سرهنگ بساطی اضافه کرد: طی سال جاری ۵۵۰ هزار نفر تحت عنوان مطالبات و خدمات قضایی به مراکز پلیس اصفهان مراجعه کرده‌اند که روزانه ۲هزار ۲۰۰ نفر را شامل می‌شود و در این خصوص ۱۱۷ هزار پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص یکی از رویکردهای کلانتری‌ها صلح و سازش و گذشت است که با استقرار واحد مشاوره و اجتماعی در تمام کلانتری‌ها اقدامات خوبی شده است و ۲۸ هزار ۵۰۰ پرونده به این واحدها ارجاع شده که ۷۰ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: برخورد با سارقان و کشف اقلام مسروقه از دیگر اقدامات کلانتریها است که امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی این نوع جرایم هستیم، از جمله سرقت منزل ۲۷ درصد و سرقت مغازه ۲۴ درصد کاهش است و از سوی دیگر کشف سرقت به عنف و خشونت ۴۲ درصد، کشف خودروهای مسرقه ۴۸ درصد، کشف موتور سیکلت مسروقه ۳۱ درصد و کشف احشام مسروقه ۱۴۵ درصد و در مجموع کشف سرقت‌ها ۳۷ درصد افزایش داشته است. همچنین اموال کشف شده، در سامانه «پلیس من» بخش نما بارگذاری می‌شود و افراد میتوانند با شماسایی اموال مسروقه خود و استاد آن به پلیس مراجعه کنند. 

وی با اشاره به انتظار مردم از پلیس در خصوص حضور مقتدرانه و برخورد با مجرمان دارای سابقه و ارازل و اوباش ابراز داشت: اولویت ما برخوردهای به موقع و به‌هنگام در صحنه است، زیرا مبنای پلیس رضایتمندی خداوند و مردم است و با افرادی که می‌خواهند امنیت محلات را به خطر اندازند قاطعانه برخورد می‌کنیم و از همین روطرح‌هایی مثل پاکسازی بوستان‌ها مثل ناژوان و صفه در دستور کار است زیرا خط قرمز ما امنیت شهروندان است. 

سرهنگ بساطی گفت: در حوزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر ۲۵ درصد افزایش دستگیری را شاهد هستیم و با هدف‌گذاری تلاش ما این است این مسأله را به صفر برسانیم و متاسفانه برخی از خرده‌فروشان مالخر هم هستند و مردم نیز باید در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند. امسال جمع آوری معتادان کارتن خواب نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌ است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های امنیت محله محور، اظهار داشت: در این طرح‌ها معیار خود مردم هستند و با استفاده از ظرفیت معتمدین و متنفذین، در مساجد، مراکز فرهنگی و امثال آن و با استفاده از داده‌های شهروندان، ماموریت‌های انتظامی در تمام محلات اجرا می‌شود.

سرهنگ بساطی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه، گفت: میزان سرقت‌های داخل خودرو یک درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است ولی در عین حال شهروندان باید آگاهی لازم داشته باشند زیرا متاسفانه برخی سرقت‌ها به دلیل ساده‌انگاری شهروندان انجام می‌شود و اگر شهروندان در حوزه نگهداری خودرو توجه خوبی داشته باشند بسیاری از این آمار کاهش پیدا می‌کند و حتی می‌توان آمار را به صفر رساند، زیرا بسیاری از سرقت خودروها با تجهیزات داخل آنها در مکان‌هایی فاقد دوربین و فاقد هرگونه تجهیزاتی حفاظتی انجام می‌شود و البته لازم است ساخت و سازها نیز با پیوست انتظامی انجام شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه ش شهرستان اصفهان در حال حاضر دارای ۲۲ کلانتری است، بیان داشت: در حال حاضر سه کلانتری دیگر در حال ساخت و ساز است‌. امروز کارکنان پلیس سطح شهر ۱۰۰ درصد مجهز به دوربین البسه هستند. 

در این مراسم از نیروی وظیفه کلانتری ۱۵ شهرستان اصفهان که با امانتداری هزار دلار پیدا شده را به صاحب آن بازگردانده بود، تجلیل شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار