رئیس دیوان عالی کشور مطرح کرد؛

ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای جایگاه دیوان عالی کشور در سند تحول قضائی

حجت‌الاسلام منتظری گفت: پیشنهاداتی در مورد ارتقای جایگاه دیوان عالی کشور در زمینه نظارت بر دادگاه‌ها و ارزیابی عملکرد قضات و ایجاد بستر‌ها و امکانات لازم برای اجرایی کردن راهکار‌ها و پیشنهادات مندرج در سند تحول ارائه شد.
کد خبر: ۶۴۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ - 20January 2024

ارائه پیشنهادات در جهت ارتقای جایگاه دیوان عالی کشور در سند تحول قضائیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: یکی از اصحاب خدمت حضرت رسیدند و عرض کردند: «یا رسول الله دوست دارم عادل‌ترین مردم باشم. حضرت در جواب این روایت را فرمودند که «أعدَلُ النّاسِ مَن رَضِیَ لِلنّاسِ ما یَرضى لِنَفسِهِ، وکَرِهَ لَهُم مایَکرَهُ لِنَفسِهِ» عادل‌ترین مردم، کسى است که بر مردم همان پسندد که بر خود مى‌پسندد و بر آنان نپسندد آن‌چه را بر خود نمى‌پسندد.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به وظیفه سنگین و حساس دیوان عالی کشور، تصریح کرد: اجرای عدالت، سلامت اداری و قضایی، تکریم ارباب‌رجوع، نظم در امور و برنامه‌محور بودن ما در دیوان عالی کشور باید به گونه‌ای باشد که هر فرد مظلوم و محقی در مراجعه به این مجموعه عالی قضایی احساس کند که از طریق قانون می‌تواند حق خود را بگیرد و در این زمینه انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس قوه قضاییه و مردم عزیزمان باید همواره در مقابل دیدگان‌مان باشد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به ارائه پیشنهادات به معاونت راهبردی قوه قضاییه در جهت ارتقای دیوان عالی کشور و پررنگ‌تر شدن نقش این مجموعه عالی قضایی در سند تحول قضایی، گفت: پیشنهاداتی در مورد ارتقای جایگاه دیوان عالی کشور در زمینه نظارت بر دادگاه‌ها و ارزیابی عملکرد قضات و ایجاد بستر‌ها و امکانات لازم برای اجرایی کردن راهکار‌ها و پیشنهادات مندرج در سند تحول ارائه شده است.

حجت‌الاسلام منتظری، تنقیح قوانین موضوعی از جمله قوانین آیین دادرسی کیفری را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد در مورد تنقیح این قوانین که سال‌هاست مورد توجه و تاکید قرار دارد، قدم مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار