نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

نسل جوان به «اعتکاف» توجه جدی داشته باشند/ انتخابات حق ملت است

آیت الله «محمدی لائینی» به ویژگی‌های تقوا اشاره کرد و با بیان اینکه «اعتکاف» بهترین عبادت‌ها است، گفت: زن و مرد و بویژه نسل جوان به «اعتکاف» توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ - 19January 2024

نسل جوان به «اعتکاف» توجه جدی داشته باشند/ انتخابات حق ملت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوای الهی، اظهار داشت: انسان باتقوا  کسی است که مراقبت می‌کند که گناه نکند و اگر گناه کند با توبه به خدا برمی‌گردد.

وی با اشاره به ویژگی‌های تقوا افزود: اگر ما با تقوا باشیم اهل استغفار هم خواهیم بود؛ با استغفار تقوا به دست می‌آید و با استغفار کردن باتقوا می‌شویم؛ با توبه، گناه بخشیده خواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن ولادت امام جواد (ع)، گفت: دو چهره و دو رو بودن در نظر مردم پسندیده نیست و همه جا ولی خدا باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تبریک میلاد امام جواد (ع) اذعان داشت: این امام در «جود» و «تقی» برجسته بود و ولادت امام علی علی (ع) و روز پدر را نیز تبریک عرض می‌کنیم.

«اعتکاف» بهترین و بامعنویت ترین عبادت‌ها است

این مسئول با اشاره به ایام البیض، اعتکاف را یکی از بهترین و با معنویت‌ترین عبادت‌ها دانست و ادامه داد: این سنت را باشکوه برگزار کنیم و زن و مرد بویژه نسل جوان توجه جدی کنند؛ مسئولان برای اقامه امر اعتکاف در جامعه و انجام و اجرای آن پای کار بیایند و کمک کنند؛ مساجد و هیئت امنا نیز برای برپایی مراسم اعتکاف همکاری لازم را داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به گردهمایی سراسری ائمه جمعه با رئیس جمهور گفت: بنده در حوزه کشاورزی، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی مشکلات را بیان کردم و درباره قیمت نامناسب برنج، مرکبات و مسائل مربوط به کشاورزی متذکر شدم.

وی آئین نامه آب منطقه‌ای درباره سند اراضی حاشیه رودخانه‌ها توقف آن را ضروری دانست و اظهار داشت: در برخی جاها تا 700 متر زمین مردم به نام دولت سند زده می‌شود که کار اشتباهی است و باید جلوی آن گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین کشاورزی در حوزه منایع طبیعی مشکل دارند و باید این مسائل حل شود.

امام جمعه ساری اعلام کرد: سپاه مقتدر حمله‌ای به حق به لانه‌های جنایت، فساد و تروریستی در سوریه و پاکستان که پایگاه پرورش نیروهای تروریستی هستند داشته است. 

این مسئول گفت: امروز قدرت و سلاح‌های دفاعی ما به حق در حدی است که دشمنان از اینکه حمله و تهاجم کرده و با شیوه‌های سخت به ما تعرض داشته باشند می‌ترسند بنابراین ما رسما از این حمله موشکی سپاهیان عزیز و مقتدر به لانه‌های فساد حمایت کرده و آن را بازگو خواهیم کرد‌.

انتخابات حق ملت است

وی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انتخابات فرمودند که انتخابات صرفا تکلیف نیست حق ملت است باید مشارکت حداکثری داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ملت یمن و دولت انصارالله انصافا کار بزرگی انجام دادند که مصداق جهاد فی سبیل الله است، امیدواریم این مجاهدت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند، یمنی که هفت سال مورد هجمه نظامی قرار گرفته امروز به قدرتی رسیده که می‌تواند دریای سرخ را برای کشورهای آمریکایی و اسرائیلی ناامن کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد:  امروز اگر منطقه موشک دارد به برکت سپاهیان عزیز و جمهوری اسلامی است همه دنیا قبول دارند مردم غزه مظلوم و پیروزند، رژیم غاصب هم خون‌خوار و گرگ بی‌رحم و هم مغلوب و شکست خورده و متلاشی شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار