نماینده ولی فقیه در مازندران:

رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در «طوفان الاقصی» غرق خواهند شد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است و نه تنها اسرائیل از شکست مفتضحانه در «طوفان الاقصی» نجات پیدا نمی‌کند بلکه استکبار جهانی نیز در این گرداب غرق خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ - 15December 2023

اسرائیل و استکبار جهانی در «طوفان الاقصی» غرق خواهند شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان اظهار داشت: همه مورخان حدیث شریف را به صورت متواتر نقل کردند که وجود گرامی پیامبر اکرم به دخترش فرمودند «فاطمه (س) پاره تن من است و هر که او را اذیت کرده مرا اذیت کرده و هر که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده» 

وی با اشاره به اینکه شأن و جایگاه و فضیلت حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار بالاست و حتی عصمت از این جمله استفاده می‌شود و کسی که خشم و غضبش خشم و غضب خدا باشد و اذیت و رضای او اذیت و رضای پیغمبر خدا باشد حتما معصوم است، افزود: این حدیث برای ما تکان دهنده و یک هشدار خطرناک و قابل ملاحظه‌ای برای همه ماست که نباید امروز با رفتار وسیله زندگی خود روح حضرت فاطمه زهرا (س) را آزرده کنیم.

به گفته آیت الله محمدی لائینی اگر تقوا داشته باشیم زندگی ما موجبات خرسندی حضرت فاطمه (س) را فراهم می‌کند.

امام جمعه ساری ضمن قدردانی از برگزاری گرامیداشت ایام فاطمیه اول و دوم و بیان اینکه باید این مراسمات و برنامه‌ها سال به سال قوی‌تر و پررنگ‌تر برگزار شود خواستار توجه بیشتر به مجالس و محافل این ایام شد و بیان کرد: از مجالس عزای حضرت فاطمه زهرا (س) نهایت بهره برداری را داشته باشیم و نباید جریان فاطمیه و اقامه عزای فاطمی به سمت سیاست‌های دشمن نظیر تفرقه و تشیّع انگلیسی پیش رود و باید فاطمیه ناب داشته باشیم و هوشیار باشیم که فاطمیه آمریکایی برگزار نکنیم.

این مسئول با گرامیداشت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح تصریح کرد: وحدت و انسجام و همگرایی در بین همه اقشار و اصناف باید روزافزون شود.

پژوهش و تحقیق از بهترین و مهم‌ترین نیاز‌های پیشرفت جامعه است

وی با اشاره به شب یلدا گفت: اسلام دین پیوند خانوادگی، خویشاوندی و اجتماعی است و یکی از نماد‌های مهم آن پیوند وحدت حوزه و دانشگاه است و شب یلدا هم پیوند خویشاوندی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت روز پژوهش و تحقیق، اذعان داشت: پژوهش و تحقیق از بهترین و مهم‌ترین نیاز‌های پیشرفت جامعه است و در حوزه جهاد کشاورزی مراکز تحقیقات کشاورزی داریم که اگر طبق ضوابط عمل شود برای تقویت کشاورزی بسیار مهم است.

امام جمعه ساری بر ضرورت جدی گرفتن تحقیقات کشاورزی تأکید کرد و افزود: متأسفانه امسال هم کمبود بذر داشتیم و هم از نظر کیفیت دچار مشکل بوده است و اتحادیه کشاورزان دچار خسارت شده و مطالبه خسارت دارند و ما در این زمینه امسال نابسلامانی را شاهد بودیم هم در فراهم کردن بذر تعلل وجود داشت و دیر اقدام شد و هم در سلامت بذر‌ها اقدامات لازم انجام نشده است.

مسئولان بر قیمت اجناس و کالاها نظارت کنند

وی ادامه داد: از مسئولان استانی می‌خواهم با ترک فعل‌های مقصرانه در این زمینه برخورد جدی شود و با کسانی که در زمینه تأمین بذر با کیفیت تعلل کرده‌اند برخورد کنند و خسازت اتحادیه کشاورزان جبران شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته‌ در زمینه تأمین اجناس گفت: بسیاری از اجناس و کالا‌ها در روز‌های مختلف دارای قیمت‌های متفاوت هستند و به نظر می‌رسد نظارت روی قیمت‌ها وجود ندارد و نظارت بر قیمت‌ها باید جدی گرفته شود.

وی با انتقاد از اقدام غیر کارشناسی آب منطقه‌ای مازندران در تعیین حریم ۱۴۰ متری برای برخی رودخانه‌ها بیان کرد: این روند علمی نیست وبه درستی کارشناسی نشده است و صاحبان فن در این زمینه نقد اساسی دارند و باید این روند متوقف شود و در این زمینه تصمیمات درست گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از منابع طبیعی استان مازندران، اظهار داشت: منابع طبیعی مزارعی را که سال‌های سال کشاورزان روی آن کار می‌کردند به نام خود سند می‌زند و دیواری کوتاه‌تر از کشاورزان پیدا نکرده است و هر کس برای خودش تصمیم می‌گیرد اینگونه نمی‌توان قطب کشاورزی را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی مازندران نظیر برنج و مرکبات در سال‌های گذشته قیمت درستی نداشتند و سبب گلایه کشاورزان شده است، ادامه داد: دست اندازی به اراضی و مزارع کشاورزان کار نادرستی است.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به انتقاد و گلایه زائران عتبات عالیات از هتل‌ها و تغذیه در نجف تأکید کرد: بعضا مسئولان که در آنجا حضور پیدا می‌کنند از زوار ارزیابی نمی‌کنند؛ چه کسی گفته که سازمان حج و زیارت که باید ناظر باشد، خودش کاروان‌داری کند و تاجر شود؟ این کار‌ها نادرست است و باید به زوار محترمانه رسیدگی شود و مسئولان این مسائل را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه بعضی از مجتمع‌های آبرسانی در مناطق روستایی یکسال معطل وصل شدن برق است، تصریح کرد: خدمات به مردم نباید با یک روز تأخیر مواجه شود و مسئولان این مسئله را هم جدی بگیرند.

وجود حضرت فاطمه (س) تمام خیر است

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت ایام فاطمیه و بیان اینکه فاطمه زهرا (س) وجودی است که یک ذره از این وجود برای جامعه شرّ نمی‌رساند و تمام خیر است، ادامه داد: حضرت فاطمه (س) از آتش و عذاب جهنم بازداشته شده است و کسی که به دیگران شرّ نرساند از آتش بازداشته خواهد شد و برای ما درسی است که باید جوری زندگی کنیم که از ما به دیگران خیر برسد.

آیت الله «محمدی لائینی» ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: این رژیم برای جهان و مسلمانان شر و ننگ بشریت شده است و آمریکای جنایتکار از اسرائیل حمایت می‌کند و اگر آمریکا به میدان نمی‌آمد شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقص قطعی و حتمی بوده است.

وی با اظهار اینکه آمریکا آمده که اسرائیل را نجات بدهد، اما اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است، خاطرنشان کرد: نه تنها اسرائیل از این شکست مفتضحانه نجات پیدا نمی‌کند بلکه استکبار جهانی نیز در این گرداب غرق خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار