کلان مسئله فرهنگی کشور ترویج سبک زندگی اسلامی است

آیت‌الله «دژکام» کلان مسئله فرهنگی کشور را ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و به دبیرخانه بزرگداشت آیت‌الله شهید دستغیب(ره) ماموریت داد تا طی یک سال آینده با بررسی آثار مکتوب و گفتاری این عالم شهید، تولیدات فرهنگی در این ارتباط استخراج و منتتشر کند.
کد خبر: ۶۳۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ - 09December 2023

دژکامبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۸ آذر در صد و چهل و یکمین شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی باید یک رابط برای ارتباط با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی داشته باشد، اظهار داشت: رابط دستگاه اجرایی با ارتباط حضوری و مستقیم وظایف دستگاه خود را در قبال تحقق نقشه مهندسی فرهنگی پیگیری کرده و در نهایت ارائه گزارش کند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قبال سند مهندسی فرهنگی استان باید جزو مولفه‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: نیاز به آموزش رابطان دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای شناخت و عمل به تحقق سند مهندسی فرهنگی فارس جدی است از این رو اگر به‌دنبال اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی فارس در عمل باشیم باید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با مسئولان دستگاه‌ها تعامل حضوری داشته باشد و تنها بررسی عملکرد ارسال شده آن‌ها کافی نیست.

امام جمعه شیراز کلان مسئله فرهنگی کشور را ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و به دبیرخانه بزرگداشت آیت‌الله شهید دستغیب(ره) ماموریت داد تا طی یک سال آینده با بررسی آثار مکتوب و گفتاری این عالم شهید، تولیدات فرهنگی در این ارتباط استخراج و منتتشر کند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه تفکر و آثار شهید محراب آیت‌الله دستغیب(ره) ظرفیت بزرگی برای اصلاح سبک زندگی مردم است، گفت: پنج کلان مساله فرهنگی مشخص شده فارس در میان آثار و گقتار نماینده‌های پیشین رهبر معظم انقلاب در فارس استخراج و بر این اساس محتوای فرهنگی تولید شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت گفتمان‌سازی ارزش‌های دینی، اظهارکرد: نقطه هماهنگ کننده اقدامات ترویج ارزش‌های دینی باید تقویت شود تا دستگاه‌های گفتمان ساز با پذیرش و هماهنگی با مرجع گفتمان‌ساز اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نباید تنها اتاق ایده پردازی باشد بلکه باید در این اتاق اندیشه‌ورز شاهد روی دادن تحول باشیم تا نتایج مثبت اقدامات را در عمل ببینیم.

آیت‌الله دژکام برپایی همایش مهدویت در بهمن ماه را مورد توجه قرار داد و از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس خواست تا با دبیر همایش بین‌المللی منجی در شیراز که مصوبه شورای فرهنگ عمومی است همکاری متقابلی داشته باشد.

وی افزود: برخی از بزرگان ادیان آمادگی خود را برای سخنرانی در همایش منجی که با هدف امیدبخشی جهانی برگزار می‌شود اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار