دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تامین «البسه دوربین‌دار» در انتظار تامین بودجه از سوی مجلس

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه نیروی انتظامی را مکلف کرد که در پایان سال نخست اجرای این برنامه نسبت به نصب دوربین روی البسه نیروهای پلیس اقدام کند.
کد خبر: ۶۲۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۲ - 13November 2023

تامین «البسته دوربین‌دار» در انتظار تامین بودجه از سوی مجلسگروه اجتماعی دفاع‌پرس: نمایندگان در نشست علنی نوبت (سه‌شنبه ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با اصل و بند (الف) ماده ۱۰۳ لایحه مذکور با ۱۵۶ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن الحاقی به بند (الف) ماده ۱۰۳ به شرح زیر است: به منظور ارتقاء نظم و امنیت عمومی، حمایت پایدار و موثر از عملکرد ضابطان و افزایش ضریب اطمینان به گزارش‌ها و پیشگیری از تخلفات احتمالی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به ثبت داده مکانی و تصویربرداری از محل انجام عملیات‌ها اعم از بازرسی، ورود، معاینه محل، بررسی صحنه جرم، دستگیری و نگهداری متهمان و مجرمان، کشف آلات جرم و توقیف و نگهداری اشیای مکشوفه با رعایت حریم خصوصی، حقوق شهروندی و به استثنای جرائم منافی عفت از طریق دوربین‌های نصب شده روی لباس ضابطان، خودرو‌ها و اماکن مربوط، با حفظ محرمانگی اطلاعات دوربین‌ها اقدام کند و ضمن نظارت و پایش مستمر نسبت به صحت عملکرد تجهیزات و حفظ محتوای ضبط شده حداقل تا مدت شش ماه امکان دسترسی مقام قضایی به داده‌های مذکور را به عنوان پیوست پرونده فراهم آورد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای تجهیز پلیس به دوربین البسه گفت: این مصوبه برای پلیس، مردم و هم دستگا‌های نظارتی در ارتقای امنیت کمک خواهد کرد.

فرمانده کل انتظامی افزود:، اما اثرگذاری این مصوبه منوط بر این است که در متمم این قانون موضوع اعتبارات آن به خوبی و بر اساس نیاز دیده شود.

سردار رادان ادامه داد: در شرایطی می‌توان از این قانون در مسیر درست و تمامی ظرفیت آن بهره برد که بودجه و توان مالی آن دیده شود. ما توانایی و ظرفیت در اختیار گرفتن تجهیزات نظارتی را داریم و شناسایی‌های فنی نیز انجام شده است، اما باید اعتبار مورد نیاز در اختیارمان قرار گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به ۲۰ هزار البسه دوربین دار داریم، که از این تعداد هشت هزار عدد دارای دوربین آنلاین و ۱۲ هزار آفلاین است، اما برای تجهیز همه نیرو‌ها و خودرو‌ها نیازمند حداقل ۱۵۰ هزار دوربین هستیم.

فرمانده انتظامی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال مصوبه مجلس اجرایی خواهد شد، گفت: با توجه به بودجه‌ای که به فراجا تزریق شده است خیر؛ تکلیفی که مجلس مبنی بر الزام پلیس به تجهیز البسه دوربین‌دار بایستی بودجه آن پیش‌بینی و واگذار شود.

سردار دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در گفتگو با دفاع‌پرس، با بیان اینکه هشت هزار دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال تعداد بیشتری از مأموران پلیس به دوربین البسه تجهیز شوند.

احمد وحیدی وزیر کشور درباره مصوبه مجلس گفت: تجهیز ماموران فراجا به دوربین البسه از برنامه‌های پلیس بوده است و باید منابع آن تامین وتقویت شود چرا که از اولویت‌های فراجا بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار