رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد؛

دستگیری تعدادی سارق جیب‌بر در استان‌های هدف

سردار قنبری از اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سارقان جیب بر که منجر به دستگیری اعضای چند باند جیب‌بری و کشفیات قابل توجهی شد خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ - 22October 2023

دستگیری تعدادی سارق جیب‌بر در استان‌های هدفبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد قنبری» رئیس پلیس آگاهی فراجا با اعلام خبر اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سارقان جیب‌بر اظهار داشت: در راستای کنترل و کاهش جیب بری در سطح استان‌های هدف، طرح مقابله با سارقان جیب‌بر، در مهرماه امسال به مدت دو روز با همکاری پلیس پیشگیری به مرحله اجرا درآمد.

سردار قنبری افزود: تلاش کارآگاهان با اجرای این طرح منجر به دستگیری اعضای چند باند جیب‌بر و همچنین کشفیات قابل توجهی شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز خرید و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها عده‌ای با سوءاستفاده از این شرایط عمدتاً در قالب گروه‌های ۳ یا ۴ نفره و در مواردی به صورت انفرادی اقدام به سرقت به شیوه جیب‌بری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شگرد‌های مختلف تمرکز از قبیل ضربه (تنه زدن) و مطرح کردن برخی موضوعات اجتماعی آغاز گفت‌وگو و تمرکز شخص مورد نظر را کاهش داده و در همین زمان سارق اصلی اقدام به سرقت اموال داخل جیب افراد از قبیل گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و ... می‌کند.

سردار قنبری در ادامه ضمن توصیه به شهروندان تصریح کرد: از حمل و جابه‌جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیر ضروری خودداری کنید.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تأکید کرد: سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد یا رفتار غیر طبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته و در صورت امکان مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار