با حضور معاونان بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان شرقی؛

واحد جامع ریوی بیمارستان شهید مدنی (ره) تبریز راه‌اندازی شد

واحد جامع ریوی مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی (ره) تبریز با برگزاری مراسمی باحضور معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۲۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ - 09October 2023

واحد جامع ریوی بیمارستان شهید مدنی (ره) تبریز راه‌اندازی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در مراسم راه‌انداز واحد جامع ریوی مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی (ره) تبریز که با حضور «حسین نوزاد» معاون بهداشت و درمان و «رحمان اصلی زاده» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به انجام رسید، اعلام شد که سطح سلامت جانبازان شیمایی آذربایجان شرقی و استان‌های شمالغرب کشور با دریافت خدمات توانبخشیِ ریوی و تنفسیِ واحد نوبنیادِ مزبور افزایش می‌یابد.

در این واحد برای بهبود عملکرد تنفسی و تقویت سیستم تنفسی مراجعان، از فیزیوتراپی و توانبخشی ریوی که شامل فیزیوتراپی قفسه سینه و ورزش‌های تنفسی است، بهره برده می‌شود.

پزشکان می‌گویند با استفاده از شیوه‌های مورد اشاره، احتمال عود بیماری کاهش یافته و سطح رضایت از وضعیت ریه دریافت کنندگانِ خدمات افزایش پیدا می‌کند.

توانبخشی ریه ویژه افرادی است که از بیماری‌های مزمن ریوی رنج می‌برند. جانبازان شیمایی از جمله این افراد هستند که دچار آسیب‌های ریویِ ناشی از آلودگی‌های شیمیایی شده‌اند و این مساله سبب شده بخشی از ریۀ آن‌ها از بین برود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها