نماینده ولی فقیه فارس در دیدار دانشجویان:

تلاش روحانیت بر استقلال دانشگاه‌هاست/ دانشگاه نباید ابزاری برای جریان‌های سیاسی باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دانشگاه محل حاکمیت عقل، منطق، علم و دانش است و دست‌های مرئی و نامرئی در تلاش هستند که دانشگاه را ابزار دست قرار دهند تا به اهداف خود برسند.
کد خبر: ۶۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ - 06December 2015

تلاش روحانیت بر استقلال دانشگاه‌هاست/ دانشگاه نباید ابزاری برای جریان‌های سیاسی باشد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، آیتالله اسدالله ایمانی به مناسبت روز دانشجو در جمع روسای دانشگاه ها، مسئولان نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز اظهار داشت: بسیج دانشجویی از تمام تشکلها دعوت کرده تا مسائل و مشکلات خود را بدون دغدغه خاطر و با ادبیات ساده که گفتمان ملت است بهدوراز ادبیات کلاسیک و تحمیلی بازگو و بیان کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دانشجو و دانشگاه نباید ابزاری برای احزاب و جریانهای سیاسی باشد تصریح کرد: بعضیها درصدد حاشیهسازی اینگونه گفتمانها در دانشگاه هستند درصورتیکه دانشگاه و دانشجوی ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورها پاکترین و دلسوزترین قشر تحصیلکرده و اثرگذار جامعه است.

امام جمعه شیراز با بیان این که با اجتماع و استقبال بزرگی که دانشجویان دانشگاه شیراز در سفر مقام معظم رهبری نشان دادند معظمله این شهر را دارالعلمی در دارالعلم معرفی کردند که نشان از عشق و علاقهمندی معظمله نسبت به دانشجویان این استان است افزود: دانشگاه محل حاکمیت عقل، منطق، علم و دانش است و دستهای مرئی و نامرئی در تلاش هستند که دانشگاه را ابزار دست قرار دهند تا به اهداف خود برسند.

نماینده ولیفقیه در استان فارس در مورد کثرت سخنرانیها در دانشگاه شیراز بیان داشت: اگر حتی دو دانشمند، گوینده و عالم از دو جریان و طیف مقابل برای ایراد سخنرانی و ارائه نقطهنظرات خود در دانشگاه دعوت شوند اثرات آن نزد مخاطب نسبت به تعداد بسیار سخنران بیشتر است.

وی وحدت در تمام جوامع بهویژه دانشگاهها را بهعنوان اصل دانست و تأکید کرد: از آن مهمتر محور وحدت مقام معظم رهبری هستند و تخلف و سرپیچی از دستورات ایشان در هر شرایطی پذیرفتهشدنی نیست و باید همواره حول محور رهبری گام برداشت.

مسئول بسیج دانشجویی فارس نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: در آستانه 16 آذر بهعنوان روز استعمار و استکبارستیزی و نیز عدالتطلبی و آزادیخواهی قرار گرفتهایم و چنین روزی را نباید تنها به برپایی آئین و جشن و مسائل کوچک صنفی تنزل داد.

اسماعیل قزلسفلی تصریح کرد: 16 آذر بهعنوان سالروز استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا، وظیفه داریم که به هویت و رسالت دانشجویی پرداخته و آن را بهطور مجدد بازخوانی کنیم.

وی بیان داشت: تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل، ولایت و رهبری و نیز توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی ازجمله مطالبات مهم دانشجویان دانشگاهها است.

به گزارش دفاع پرس در این دیدار که به دعوت بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شده بود، نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان نظرات، انتقادات و یشنهادات خود پرداختند.


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار