حقوق بشر آمریکایی/ مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفتم‌تیر:

یادمان شهدای هفتم‌تیر باید «حسینیه ارشاد انقلاب اسلامی» باشد

«فرشی نعیم» یکی از رسالت‌های یادمان شهدای هفتم تیر را «حسینیه ارشاد انقلاب اسلامی» عنوان کرد و گفت: این مجموعه باید صدای اندیشه و مواضع انقلاب اسلامی باشد؛ همان‌طور که در حزب جمهوری این اتفاق افتاده و این حزب محل تجمع انقلابیون و متفکرین انقلاب اسلامی و سیاست‌مداران بوده است.
کد خبر: ۵۹۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵ - 28June 2023

یادمان شهدای هفتم‌تیر باید «حسینیه ارشاد انقلاب اسلامی» باشد

«آروین فرشی نعیم» مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفتم‌تیر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به معرفی این یادمان پرداخت و اظهار داشت: پس از فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ که همواره نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، لازم بوده که در محل شهادت این شهیدان والامقام بنایی ساخته شود که هم یادآور این فاجعه باشد و هم دشمنی جنایتکاران و دشمنان مردم ایران، اسلام و انقلاب اسلامی را به مردم نشان دهد.

مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفتم‌تیر تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و تلاش‌های مرحوم جانباز سردار حاج احمد قدیریان، یادمان شهدای هفتم تیر تقریباً با ۱۲ هزار متر زیربنا توسط شهرداری تهران ساخته شد.

«فرشی نعیم» با اشاره به رسالت‌های تعریف‌شده برای یادمان شهدای هفتم تیر، گفت: اولین رسالت یادمان شهدای هفتم تیر، زنده کردن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و زنده نگه داشتن آرمان‌های این شهیدان والامقام و از طرفی دیگر نشان دادن جنایت منافقین و مدافعان آن‌هاست.

وی با بیان این‌که امروز برخی از کشور‌های غربی با حمایت از منافقین، مدافع تروریست‌ها هستند، بیان داشت: آن‌ها ندای حقوق بشر سر می‌دهند؛ اما گروهک منافقین در کشور‌های آن‌ها مستقر هستند؛ حال این سوال به‌وجود می‌آید که چرا صدای مدعیان حقوق بشر در نیامده که بیش از ۷۲ نفر در جنایت منافقین به شهادت رسیده‌اند؛ اما آن‌ها به‌راحتی در کشور‌های آن‌ها زندگی می‌کنند؟ چرا کشور هلند باید سال‌ها به قاتلان این شهدا جا و مکان بدهد و امنیت آن‌ها را تضمین کند؟ بنابراین ما از این کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند، مطالبه حقوق بشری داریم که خودشان ایجادکننده و یا حامی تروریسم هستند.

مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر تصریح کرد: امسال مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر را برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ترور، به‌عنوان «از بهشتی تا آرمان» نامگذاری کردیم؛ یعنی این خط ترور از آیت‌الله بهشتی تا شهدای هسته‌ای و آرمان علی‌وردی ادامه داشته است.

«فرشی نعیم» با تأکید بر این‌که رسالت دوم مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر، این است که این مجموعه باید پاتوق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شود و ما ظرفیت‌های خود را در اختیار جریان فرهنگی انقلاب اسلامی قرار داده و می‌دهیم، گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دائماً در یادمان شهدای هفتم تیر جلسات مختلف فرهنگی، هیأت و... را برگزار می‌کند.

وی رسالت سوم مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر را «حسینیه ارشاد انقلاب اسلامی» عنوان کرد و گفت: این مجموعه باید صدای اندیشه و مواضع انقلاب اسلامی باشد؛ همان‌طور که در حزب جمهوری این اتفاق افتاده و این حزب محل تجمع انقلابیون و متفکرین انقلاب اسلامی و سیاست‌مداران بوده است؛ بنابراین امروز هم باید از دفتر حزب جمهوری، صدای انقلاب اسلامی بیرون بیاید.

مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر با بیان این‌که پیکر‌های مطهر ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در محوطه این یادمان به خاک سپرده شده است و مقتل شهدای هفتم‌تیر نیز در آن وجود دارد، تصریح کرد: یادمان شهدای هفتم تیر دارای مسجد، حسینیه، سالن همایش، سالن جلسات، تالار گفتگو، کتابخانه، موزه و فروشگاه‌های لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی است.

با اشاره به موزه یادمان شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: این موزه محل یادآوری شهدای هفتم تیر به بازدیدکنندگان است و عکس‌ها، آثار و اطلاعات این شهیدان والامقام نظیر شهید آیت‌الله بهشتی، انگشترها، اسناد و مدارک و... شهدا در آن وجود دارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار