ما متحدیم/

موزه دفاع مقدس خرمشهر، میزبانی دائمی برای گردشگران، مسافران و زائران راهیان نور

موزه دفاع مقدس خرمشهر همواره به عنوان یک گزینه مطرح، پای ثابت حضور مستمر و پیوسته مسافران، گردشگران داخلی و خارجی و زائران راهیان نور است.
کد خبر: ۵۸۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 27March 2023

موزه دفاع مقدس خرمشهر، میزبانی دائمی برای گردشگران، مسافران و زائران راهیان نوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، موزه جنگ یا همان مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خرمشهر، ساختمان سابق شرکت نفت است که در خیابان امام‌خمینی (ره) و در کنار پل شهید جهان‌آرا قرار دارد.

این ساختمان در اواخر مهر ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد و پس از آزادسازی خرمشهر به محلی برای برپایی موزه جنگ تبدیل شد.

ساختمان اين موزه در سال ۱۳۰۹ ساخته شد و تا پایان جنگ به عنوان بخش اداری شركت نفت به کار می‌رفته است. در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اين ساختمان به عنوان محل دیده بانی نيروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفت. بعدها با بازسازی گوشه‌ای از ساختمان اداری شركت نفت، در سال ۷۵ اين مكان به عنوان اولین مركز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

موزه دفاع مقدس خرمشهر همواره به عنوان یک گزینه مطرح، پای ثابت حضور مستمر و پیوسته مسافران، گردشگران داخلی و خارجی و زائران راهیان نور است.

این مرکز فرهنگی روزانه پذیرای چند کاروان از زائران راهیان نور و همچنین خانواده‌هایی است که مشتاقانه به روایت راویان از حماسه های دوران ایثار و جهاد، گوش جان می‌سپارند.

این روزها نیز همچون گذشته، موزه دفاع مقدس خرمشهر با آغوش باز پذیرای مسافران نوروزی، گردشگران خارجی و زائران سرزمین‌های نور است و راویان و خادمین شهدا در این مرکز عاشقانه و شبانه روزی از هموطنان عزیز با روایت‌هایی ناب از حماسه سترگ مردمان جنوب استقبال می‌کنند و به شبهات نسل‌هایی که دوران جنگ تحمیلی را تجربه نکردند، پاسخ می دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار