قالیباف در جلسه علنی:

دیوان محاسبات اختیار نظارت بر همه شرکت‌های دولتی را دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه دیوان محاسبات نظارت، رسیدگی و حسابرسی همه دستگاه‌هاست و دیوان محاسبات اختیار نظارت بر همه شرکت‌های دولتی را دارد.
کد خبر: ۵۷۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ - 02March 2023

دیوان محاسبات اختیار نظارت بر همه شرکت‌های دولتی را داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی یک بند از لایحه بودجه درباره شفاف شدن درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی، گفت: وظیفه دیوان محاسبات نظارت، رسیدگی و حسابرسی همه دستگاه‌ها است.

قالیباف بیان کرد: با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه قوانین انضباطی را حذف کرده بود، کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت که همه آن‌ها را به لایحه اضافه کند و بر این اساس دیوان محاسبات برای نظارت بر همه شرکت‌های دولتی اختیار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق اصل ۵۵ و تفسیر شورای نگهبان دیوان محاسبات فقط حق نظارت بر مؤسسات عمومی غیردولتی را که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند ندارد، گفت: هر جایی که از بودجه دولتی استفاده کند، مشمول نظارت و رسیدگی دیوان محاسبات می‌شود و دیوان محاسبات شفاف سازی، کنترل و نظارت را با قدرت انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار