نماینده ولی فقیه در فارس:

تا اقتصاد مقاومتی نباشد، هر روز در معرض خطر و تحریم هستیم

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دولت در برنامه ششم، الزامات حرم سوم اهل بیت را مدنظر قرار دهد.
کد خبر: ۵۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ - 08November 2015

تا اقتصاد مقاومتی نباشد، هر روز در معرض خطر و تحریم هستیم

به گزارش دفاع پرس ازشیراز، امام جمعه شیراز در دیدار با مجمع نمایندگان این استان اظهار داشت: مشکل فارس که یک مشکل قدیمی و درد کهنه است، مسئله اشتغال و بالا بودن آمار بیکاری است که خود مسائلی را به دنبال دارد.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: مسئله مهاجرت بی رویه از روستاها به سمت شهرهای بزرگ به خصوص کلان شهر شیراز بر این معض اضافه کرده است و اکنون نمایندگان شهرستان شیراز بهتر میدانند که مسائل حاشیه شهر شیراز خود یک مشکل عمدهای است که باید برای آن برنامهریزی داشت.

وی مشکل دیگر استان فارس را نبود صنایع مادر در این استان دانست و گفت: امروز مسئله مالیات بر کالاها و ارزش افزوده منبع درآمدی برای استانهاست و مجموعهای است که وضعیت استانها را تغییر میدهد؛ متأسفانه ما به خاطر اینکه از نظر تولید صنایع مادر در شرایط خوبی نیستیم طبعاً این مشکل را هم داشتیم و داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس، مسئه آب را مشکل دیگر استان دانست و خاطرنشان کرد: اگر به جد به آن توجه نشود و حوادث آنچنان که پیشبینی شده جلو برود خواه ناخواه فارس با معضلات عمیق و ریشهداری روبهرو خواهد شد.

آیت الله ایمانی کمبود تخصیص بودجه به پروژههای مختلف آن را از دیگر معضلات استان دانست و گفت: در این دولت بنا بر این بود که پروژههای بالا 50 درصد اولویت داشته باشند و اعتبار به آنها تخصیص پیدا کند اما به خاطر اینکه در استان فارس این پروژههای زخمی شده و بالای 50 درصد فوق العاده کم بود در این تخصیص اعتبارات این چنینی هم استان فارس باز متضرر شد و مشکلات و معضلاتی برای آن به وجود آمد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از تزریق اعتبارات قطرهچکانی به استان پهناور فارس انتقاد کرد و گفت: این اعتبارات نمیتواند مشکل روستاها، بخشها و شهرهای دور افتاده استان فارس را پوشش دهد و حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما نقاط قوت هم در قسمتهای مختلف داشتیم و کارهای اساسی انجام شده و دارد انجام میشود اما شأن فارس و مردم آن میطلبد که بیش از این ما اقدامات برای بهبود وضعیت استان داشته باشیم.

امام جمعه شیراز به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که اقتصادمان مقاوتی نباشد هر روز در معرص آسیب  هستیم و در خطر تحریم قرار میگیریم لذا باید اقتصاد ما مقاوم شود و قدرت پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار