وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد؛

افزایش برد درگیری سامانه «باور ۳۷۳» به ۳۰۵ کیلومتر

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به عملکرد موفق سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ در مقابله با موشک‌های بالستیک گفت: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ به ۳۰۵ کیلومتر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 06November 2022

افزایش برد درگیری سامانه «باور ۳۷۳» به ۳۰۵ کیلومتربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از موشک صیاد ۴B که در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم یکی از دستاورد‌های شگرف و بسیار بزرگ دفاعی و ملی را رونمایی کنیم.

امیر آشتیانی افزود: وزارت دفاع مأموریت تأمین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیرو‌های مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرز‌ها به‌ویژه مرز‌های هوایی برعهده دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه تحقیقات درباره این سامانه از سال‌های قبل آغاز شده است، گفت: متخصصان ما در وزارت دفاع و صنعت دفاعی موفق شدند در تولید یکی از سامانه‌های برد بلند که به نام باور ۳۷۳ نامگذاری شده، اقدامات خود را ساماندهی و دنبال کنند.

وی ادامه داد: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر بود و امروز به ۳۰۵ کیلومتر افزایش پیدا کرد. سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماها، جنگنده بمب‌افکن‌ها، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

سرتیپ آشتیانی با اشاره به سایر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ عنوان کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با شش هدف درگیر شده و آن‌ها را منهدم کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های صاحب فناوری در دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه‌ای را دارند، گفت: قطعاً این توانمندی در ارتقای توان رزم نیرو‌های مسلح نقش‌آفرینی بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار