نامگذاری تعدادی از معابر تبریز به نام شهدا

شورای اسلامی شهر تبریز تعدادی از معابر و اماکن عمومی این شهر را به نام شهدا نامگذاری کرد.  
کد خبر: ۵۵۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ - 23October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تبریز فهرست اسامی پیشنهادی جهت نامگذاری معابر و اماکن عمومی که پیش‌تر در تاریخ 3 شهریور امسال به تصویب شورای نامگذاری رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت و با رأی اکثریت اعضا تصویب شد.    

مطابق این مصوبه، نام کوی گلشن واقع در خیابان شهید عباس‌زاده، باتوجه به سکونت خانواده شهید «میلاد جبارپور» در این محله، به نام این شهید والامقام تغییر یافت. همچنین دو کوچه بی‌نام واقع در میدان ستارخان داخل کوی شهید مرادی، به نام‌های شهیدان «عبدالله ملالی» و «شاپور ابراهیمی» نامگذاری شد. کوچه بی‌نام دیگری نیز واقع در محله خلیل‌آباد داخل کوچه حاج کامران، به نام شهید «رستم سعدی‌پور» به تصویب رسید.

علاوه بر این، یک خیابان بی‌نام واقع در ابتدای شهرک سفیر امید به نام سردار شهید «یوسف ضیاء سرابی» از فرماندهان لشکر 31 عاشورا نامگذاری شد. همچنین با توجه به سکونت خانواده شهید «حمید شفاعت قراملکی» در خیابان ۱۸ متری دوم واقع در کوی الهی‌پرست، این خیابان به نام وی تغییر کرد.

پل روگذر در حال احداث از اتوبان پاسداران به محله ولیعصر به نام «شهدای مدافع حرم» و پل روگذر درحال احداث رشدیه به اتوبان پاسداران نیز به نام خلبان شهید «علیرضا حنیفه‌زاد» که اسفند سال گذشته در جریان سانحه هوایی به شهادت رسید، نامگذاری شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار