نماینده ولی فقیه در فارس:

تربیت فرد متقی امیدواری به اجرای عدالت است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر در جامعه فرد متقی تربیت شود می توان به اجرای عدالت امید داشت.
کد خبر: ۲۹۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ - 28June 2018

تربیت فرد متقی امیدواری به اجرای عدالت استبه گزارش دفاع پرس از فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» در دیدار با رئیس کل و معاونین دادگستری فارس به مناسبت هفته قوه قضاییه بر لزوم بررسی چگونگی پیاده سازی عدالت اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید دریافت که عدالت اسلامی به معنای کامل واقعی اجرا شود و اگر تقوا نباشد، عدالت هم نخواهد بود و اگر فرد متقی در جامعه تربیت شد به اجرا عدالت می توان امید داشت.

وی با اشاره به اینکه عدالت چیزی است که خداوند از ما خواسته است و به تقوا نزدیک است، گفت: خداوند فرموده از خدا بترسید و فکر این باشید که برای فردای قیامت چه آوردید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه فردایی در پیش داریم که مو از ماست بیرون می کشند، خیلی حساب سخت است و امیرالمومنین علی(ع) هم روی این مسئله اشاره دارند، یادآور شد: اگر تقوا نباشد، عدالت هم نخواهد بود و اگر فرد متقی در جامعه تربیت شد به اجرا عدالت می توان امید داشت.

وی افزود: در اینکه چگونه باید عدالت پیاده شود، ما در بحث نظری و علمی خیلی کاری انجام نشده است؛ قوه قضائیه نیاز به حمایت از حوزه علمیه قم دارد و باید طوری شود که به یک فتوا و نظریه قابل استناد رسیده باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بر لزوم بررسی چگونگی پیاده سازی عدالت اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید دریافت که عدالت اسلامی به معنای کامل واقعی اجرا شود.

آیت الله دژکام با یادآوری این مطلب که ما منتظر عدالتی هستیم که فوق تمام عدالت هاست، اظهار داشت: قضات و قوه قضائیه انتصاب به مقام ولایت دارند و از این رو باید مراقب رفتار خود باشند، این را به خودم هم می گویم.

وی با اشاره به اینکه این انتصاب به این معنا نیست که به فردی که منتصب شده، نشسته پاک هستیم، اضافه کرد: مسئولیت ماست که افزایش یافته است چرا که حیثیت ولی فقیه است که دست ماست، رهبری به ما مسئولیت داده است، اما نباید اشتباهات ما باعث شود حیثیت ولی فقیه کم شود چرا که در آن صورت معلوم نیست روز قیامت باید چه بگوییم در یک کلام وظیفه کسانی که به رهبری به نوعی نسبت دارند، سنگین است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه امروز کشور در یک وضع خاص قرار دارد، یادآور شد: شکستی در ناحیه برجام شکل گرفته است اما هر کسی می تواند باید کمک کند و اگر می توانیم باید کمک کنیم و کار را باید به گونه ای پیش ببریم که به مردم بگوییم ما با تمام توان پیش رفتیم و شما هم مقداری صبر کنید تا از این امتحان الهی جدا شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار