همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در خراسان شمالی+ تصاویر

همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، بار دیگر استان خراسان شمالی شاهد نمایشی مقتدرانه و افتخار آمیز از نیروهای مسلح خود بود.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ - 21September 2016

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در خراسان شمالی+ تصاویر

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، صبح امروز (31 شهریور) و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس،  رژه سراسری نیروهای مسلح خراسان شمالی با هدف نمایش اقتدار و آمادگیهای همهجانبه دفاعی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در مرکز خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

مراسم رژه با حضور «امیر آذریان» فرمانده لشگر 77 پیروز خراسان به عنوان سخنران محوری، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، موسی حاجی زاده فرماندار بجنورد، فرماندهان نظامی و انتظامی، یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی خراسان شمالی و گروه ها و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

در مراسم محوری امروز که در بجنورد، مرکز استان در محل بلوار دولت و مقابل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، یگانهای نمونه تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی استان در میان استقبال پرشور مردم از مقابل قرآن کریم، جایگاه و تمثال حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و ضمن نمایش توان نظامی خود، بار دیگر با آرمان های امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

امیر سرتیپ آذریان با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای پاسخ قاطعانه به تهدیدات دشمنان نظام اسلامی، گفت: آمادگی روزافزون نیروهای مسلح همراه با ایمان راسخ، اتکال به خدا و ولایتمداری، رمز پیروزی بر دشمنان این مرز و بوم است.

فرمانده لشکر 77 ثامن الائمه از دفاع مقدس به عنوان آزمون بزرگ ملت ایران یاد کرد و افزود: امروز هم توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی با آمادگی نیروها، ایمان به خدا و تبعیت از ولی فقیه نقش بر آب می شود.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در ابتدای این آئین، گفت: همانگونه که در عید غدیر نمونه مدیریت به جامعه اسلامی معرفی شد؛ امروز هم بنا داریم ایران اسلامی را به عنوان نمونه مدیریت مقتدر و ارزشی به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از تشکیل ارکان اصلی نظام و مجلس شورای اسلامی، اولین گام امام راحل تبدیل وزارت جنگ به وزارت دفاع بود، تصریح کرد: این اقدام مدبرانه امام راحل بیانگر این بود که ملت ایران با هیچ کشوری بنای جنگ ندارد بلکه هدف آن دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فعال کردن گروهک های منافقین، کودتای نظامی و جنگ تحمیلی قصد ضربه زدن به انقلاب را داشت؛ مدیریت و رهبری آگاهانه و دفاع جانانه ملت از خاک کشور را عامل نابودی تمام توطئه های  دشمنان خواند.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را گنجینه عظیم صلابت و مظهر ایستادگی و مقاومت ملت ایران و یکپارچگی و وحدت جامعه خواند و افزود: اگر ما گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب  نبودیم، مثل همه جنگ هایی که قبل از انقلاب به ما تحمیل شد باید قسمتی از خاک ایران را از دست می دادیم در صورتی که در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمن نرسید.

صالحی با برشمردن موفقیت های ایران در عرصه های بین المللی، اظهارداشت: امروز به لطف الهی شاهدیم که با درایت رهبری و تدبیر دولت، ایران هراسی به ایران نیازی تبدیل شده، لذا باید بیش از همیشه حافظ دستاوردهای انقلاب و نظام باشیم.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار