مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان مطرح کرد؛

مسجد کانون مستحکم انتقال ارزش‌های اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مسجد کانون مستحکمی برای انتقال ارزش‌های اسلامی به جامعه است.
کد خبر: ۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ - 21August 2016

مسجد کانون مستحکم انتقال ارزش‌های اسلامی است

به گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به 31 مرداد به عنوان روز جهانی مسجد، اظهار داشت: مساجد از زمان پیامبر گرامی اسلام نقش ویژهای در تحولات جامعه داشتهاند و امروز نیز کارکرد مساجد حفظ شده است.

وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این تاثیرگذاری به نحوی بود که مساجد به عنوان کانون فعالیتهای انقلابیون محسوب میشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در طول 37 سال گذشته کارکردهای مساجد به خوبی مشخص است، ادامه داد: مسجد کانون مستحکمی برای انتقال ارزشهای اسلامی به جامعه است.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه به فرموده تاریخی امام راحل که مساجد سنگر هستند و باید از ظرفیت این اماکن مقدس بهره گرفت، تصریح کرد: امروز نیز باید از این نقش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز هم مساجد نقش محوری در جامعه اسلامی دارند، بیان کرد: استفاده از فضای مساجد برای تبیین دین مقدس اسلامی می تواند به آگاهی افراد جامعه بیافزاید.

این مسئول ادامه داد: مساجد همواره به عنوان مجموعه های خودجوش مطرح بوده و کانونی برای فعالیت های دستهجمعی و در راستای کمک به دیگران است؛ که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه مساجد نقش تاثیرگذاری در ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند، افزود: مسجد کانون تجمع مردم بوده و فرصتی مناسب برای بیان ارزشهای نظام اسلامی است.

وی با اشاره به وجود 300 کانون فرهنگی و هنری در کنار مساجد، بیان کرد: از ظرفیت این کانونها میتوان برای تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی استفاده کرد.

این مسئول با اشاره به ساماندهی مساجد استان در استان پورتال مساجد، تصریح کرد: یکی از برنامههای اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ساماندهی مساجد است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات مساجد در لینک جامع کشوری ثبت میشود، افزود: مساجد بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده ازجمله کارکرد و نوع فعالیت دینی و مذهبی در سامانه جامع مساجد ثبت میشوند.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به فعال بودن یک هزار و 200 مسجد در سطح استان زنجان، خاطرنشان کرد: قرار است طی پنج سال آینده اطلاعات همه مساجد استان در پورتال این سامانه ثبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار