سردار باقرزاده:

دلداده مکتب نبوی باید از فیوضات موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی بهره‌مند شود

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلّح گفت: هر کس که دلداده مکتب نبوی است، باید بیاید و از فیوضات موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی استفاده کند.
کد خبر: ۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱ - 15January 2014

دلداده مکتب نبوی باید از فیوضات موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی بهره‌مند شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ سیدمحمد باقرزاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلّح؛ پس از بازدید از موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی گفت: "میراثی که از امامان معصوم(ع) به ابناء بشر رسیده" است، قابل برآورد و ارزشگذاری مادّی نیست و تنها به عنوان مائده آسمانی باید به آنها نگاه کرد.

وی توجه دادن به قرآن به عنوان "کاملترین کتاب سعادت بشری" را در موزه آستان قدس رضوی، درسی بزرگ دانست و اظهار داشت: "دیدن موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی"، در حقیقت، مکمّل زیارت امام رضا(ع) است که مردم انجام میدهند و باید توصیه شود که همه زائران بیایند و این موزه را ببینند.

رئیس کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلّح با بیان این که در برابر دنیایی از هنر، ذوق، ظرافت، دقّت، عزم، همّت، عشق و اخلاصِ کسانی که واسطه این فیض الهی بودند باید خاضع بود، افزود: "توجه کردن به ذوق، هنر، عشق و اخلاص در اینجا، در حقیقت، یک نوع قدردانی و قدرشناسی نسبت به بزرگان و کسانی است که در این راه، زحمت کشیدهاند و حفظ این آثار ارزشمند و ماندگار در حقیقت معطوف کردن توجه انسانها برای این مسئله است که ”باید اینگونه آثار را پاس بداریم“.

گفتنی است که گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی با بیش از ۸۵ هزار دستنویس کهن، شامل مصحفهای شریف منسوب به ائمه اطهار(علیهمالسلام)، قرآنهای کتابتشده بر روی پوست آهو، کتابها و رسالههای علمی، فرهنگی و هنری، جلدهای نفیس روغنی، سوخت و معرّق و مرقّعات هنری غنیترین گنجینه دستنویسهای کهن در منطقه و جهان اسلام به شمار میآید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار