جانشین اسبق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:

مسئولان سیره شهید بابایی را الگوی خویش قرار دهند/ عدم وجود تجمل‌گرایی و هوای نفس در روحیات شهید بابایی

جانشین اسبق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: مسئولان کشور سیره شهید بابایی به‌خصوص در توجه به بیت‌المال را الگوی رفتاری خویش قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 05August 2016

مسئولان سیره شهید بابایی را الگوی خویش قرار دهند/ عدم وجود تجمل‌گرایی و هوای نفس در روحیات شهید بابایی

به گزارش دفاع پرس از قزوین، بیست و نهمین سالگرد شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و یادبود پدر مقاوم، مادر صبور و همسر وفادارش با حضور فرماندهان نظامی، مسئولین و مردم قزوین در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

امیر حبیب بقایی جانشین اسبق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه شهید بابایی اسوه صبر و استقامت و ایثار بود، اظهار کرد: سیره این شهید بزرگوار برای همه مردم استان و کشور الگو است و باید زندگی ایشان را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

بقایی با بیان اینکه امروزه امنیت کشور را مدیون بزرگوارانی همچون این شهید هستیم، افزود: شهید بابایی از خصوصیات اخلاقی بسیار بارزی برخوردار بود؛ که موجب جذب دیگران به خود میشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این شهید گرانقدر از تجملگرایی و هوای نفس دور بود، گفت: شهید بابایی از هیچ خدمتی برحق مردم دریغ نمیکرد؛ تا بتواند رضایت معبود خود را در دنیا و آخرت کسب کند.

جانشین اسبق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: شهید بابایی در استفاده از بیتالمال بهشدت حساسیت نشان میداد و امانتدار امینی برای این کشور بود.

بقایی با اشاره به مردم دوستی و سادهزیستی شهید، افزود: همیشه بر اساس عقلانیت و وجدان عمل میکرد و در مصرف بیتالمال بهگونهای بود که ذرهای به آنها خسارت نزند؛ تا مدیون مردم و خداوند متعال نشود.

همرزم شهید ادامه داد: عباس از زن و فرزندانش گذشت و برای دفاع از کشورش با تمام قدرت ایستاد.

وی با بیان اینکه این شهید روزی ۲۰ساعت وقت خود را صرف مردم میکرد، گفت: امروز تمام مسئولان و کارکنانی که در دستگاههای اجرایی هستند باید همانند این شهید بزرگوار از بیتالمال حفاظت کنند.

بقایی مطرح کرد: شهید بابایی نمونه خاصی از یک انسان خدایی بود که به معنی واقعی کلمه اسماعیلگونه شهید شد؛ که این میتواند الگویی باشد برای جوانان این مرز و بوم.

جانشین سابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خیر و برکت زندگی مردم کشور از خون شهیدانی مانند شهید بابایی و شهدای دفاع مقدس است؛ که هر تکلیفی را فقط برای رضای خداوند انجام میدادند.

وی با بیان اینکه شهدا در وصیتنامههای خود سفارش به تبعیت از ولایت فقیه و رعایت حجاب کردهاند، تأکید کرد: امروز مهمترین وظیفه آحاد جامعه این است که به پیامهای شهیدان توجه و به آن عمل کنند؛ تا دِینی بر گردن آنها نماند.

در ادامه این مراسم حاضران بر مزار سرلشکر شهید عباس بابایی و مادر و همسر وی حضور یافتند و با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمانهای این شهید عزیز تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار