پرداخت زکات در استان بوشهر ۷ برابر شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: امسال، پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان بوشهر هفت برابر شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ - 20July 2016

پرداخت زکات در استان بوشهر ۷ برابر شد

به گزارش دفاع پرس از بوشهر؛ احمد لطفی در نشست شورای زکات استان بوشهر استان بوشهر اظهار داشت: مبالغ جمعآوری شده زکات در زمینه اجرای طرحهای فقرزدایی و همچنین اجرای پروژههای عمرانی عامالمنفعه هزینه میشود.

وی با اشاره به جمعآوری ۷.۶ میلیارد ریال زکات طی سه ماهه نخست امسال در استان بوشهر، خاطر نشان کرد: میزان جمعآوری زکات فطره نیز نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش را نشان میدهد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به جمعآوری ۲۱.۳ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در استان بوشهر، بیان کرد: از این میزان، چهار میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال مربوط به زکات فطره بوده است که پیشبینی میشود امسال میزان زکات استان به ۲۱ میلیارد ریال برسد.

وی با اشاره به افزایش چهار برابری برداشت گندم و جو در استان بوشهر طی سال جاری، ادامه داد: برنامهریزی لازم برای جمعآوری زکات خرما که در آستانه برداشت آن قرار داریم نیز باید صورت گیرد.

لطفی از توانمندسازی نیازمندان و همچنین کمک به بیماران صعبالعلاج از محل زکات خبر داد و افزود: کمک به برنامههای فرهنگی، تحصیلی، آموزشی، تامین جهیزیه و کمک به اشتغال و مسکن مددجویان از دیگر محلهای هزینه زکات است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار