سه شنبه 29 تیرماه؛

آیین پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ - 18July 2016

آیین پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از قم، پنجاه و هفتمین سالگرد رحلت آیتالله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی سه شنبه شب، 29 تیرماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع تقلید، علما و طلاب در مسجد اعظم قم و در جوار مرقد مطهر آن مرجع برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجتالاسلام حسین انصاریان به ایراد سخن خواهد پرداخت.

آیتالله العظمی طباطبائی بروجردی(ره) در ماه صفر سال 1292 هجری قمری مصادف با سال 1250 شمسی در شهر بروجرد دیده به جهان گشود. نسب وی با 30 واسطه به دومین پیشوای شیعیان حضرت حسنبنعلی(ع) میرسد.

این عالم وارسته بر کتابهای فقیه شیخ صدوق، تهذیب و استبصار شیخ طوسی، خصال و رجال و آمالی و علل الشرایع اسانیدی ضمیمه کرد. او همچنین بر کفایه آخوند خراسانی و نهایه طوسی حاشیه نوشت که یک دوره فقهی از تقریرات او به جا مانده است.

در عصر وی رساله عملیه توضیح المسائل برای مقلدین با اسلوب تازه و جالبی در سراسر جهان منتشر شد.

آیتالله العظمی طباطبائی بروجردی(ره) از مراجع بزرگ جهان تشیع در قرن 14 قمری بود که پس از سالها تلاش و مجاهدت علمی در سن 86 سالگی براثر ابتلا به بیماری قلبی دیده از جهان فرو بست و پیکرش در کنار حرم حضرت معصومه(س) در مسجد اعظم به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار