هیئت انتخاب فیلم‌های جشنواره مقاومت مشخص شدند

بهروز اثباتی، پرویز شیخ‌طادی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، علی غفاری و مهدی سجاده‌چی به عنوان هیئت انتخاب فیلم‌های جشنواره مقاومت برای بخش مسابقه انتخاب شدند.
کد خبر: ۹۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ - 17July 2016

هیئت انتخاب فیلم‌های جشنواره مقاومت مشخص شدند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، بهروز اثباتی، پرویز شیخطادی، حبیبالله کاسهساز، علی غفاری و مهدی سجادهچی قرار است فیلمهای واجد شرایط برای رقابت در بخش مسابقه جشنواره فیلم مقاومت را انتخاب کنند.
 
در بخش مسابقه سینمای ایران پنج عنوان جایزه تخصصی به ترتیب پیشبینی شده است؛ که عبارتند از تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه برای بهترین فیلم، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه برای بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه برای بهترین فیلمنامه، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه برای بهترین بازیگر، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه برای بهترین جلوه ­های ویژه.
 
شورای سیاستگذاری جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به منظور حمایت و کمک به فیلمهای سینمایی حوزه دفاع مقدس و مقاومت، از فیلمهای سینمایی که به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کنند و برای اولینبار در جشنواره رونمایی شوند تا مبلغ دو میلیارد ریال در نمایش عمومی حمایت می کند؛ این حمایت در قالب خرید بلیت، اختصاص بیلبردهای تبلیغاتی و پخش تیزر فیلم مربوطه خواهد بود.
 
مشخصات هیئت انتخاب فیلمهای سینمایی جشنواره مقاومت به این شرح است:
 
بهروز اثباتی، متولد سال 1338 در شهر تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تبلیغات فرهنگی از دانشگاه امامحسین(ع) و دکترای مدیریت استراتژیک با گرایش تهدیدات و امنیت ملی، در دانشکده عالی جنگ دانشگاه امامحسین(ع) است. وی در دوران دفاعمقدس، در ستاد تبلیغات جنگ حضور پیدا کرد و با همراهی شاعرانی چون مرحوم احمد زارعی و مجید زهتاب، کنگره شعر جنگ و بعدها مراسم انتخاب کتاب سال دفاعمقدس را راه اندازی  کرد. اثباتی از سال 1365 تا 1370، مسئول انتشارات سپاه پاسداران بود و از سال 1371، مسئولیت طرح و برنامه تبلیغات و انتشارات سپاه را بر عهده گرفت. مدیریت بنیاد روایت فتح و مدیریت تبلیغات نیروی مقاومت بسیج، از جمله مهمترین فعالیتهای این پیشکسوت ادبیات دفاعمقدساست.
 
وی در حال حاضر، در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه شهید مطهری و دانشگاه امام حسین(ع) تدریس میکند و مسئول قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح است.
 
پرویز شیخ طادی متولد١٣٤٠ در آبادان است. او فعالیت سینماییاش را با طراحی صحنه و لباس فیلم «مهاجر» شروع کرد. از جمله دستاوردهای او میتوان به نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم «سجاده آتش» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم آخرین شناسایی در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر و نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم «روبان قرمز» در هفدهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. از سوابق هنری وی میتوان به فیلمهایی چون «سرزمین پدربزرگ» (1377)، «دفتری از آسمان» (1378)، «روایت سه گانه» (اپیزود اول، یک آرزوی کوچک)، 1382)، «پشت پرده مه» (1383)، «سینه سرخ»(1385)، «سومین روز پس از مرگ »(1385)، «دایناسور»(1386)، «شکارچی شنبه»(1388) و «روزهای زندگی» (1390) اشاره کرد. شیخ طادی داوری جشنوارههای مختلف سینمایی را برعهده داشته است. وی در جشنوارههای مختلف سینمایی مورد تقدیر قرار گرفته است که از آن جمله میتوان به سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سیامین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.
 
حبیبالله کاسهساز سال 1341 در شهر تهران بدنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته سینما ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته فیلمنامهنویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گردید. سوابق مسئولیتی وی عبارت است از: مدیرکل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد، مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد، مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضو هیئت مدیره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضو شورای عالی جوانان، عضو هیأت مدیره انجمن سینمای جوان ایران، عضو هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری بنیاد روایت، عضو هیأت مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس و عضو هیئت مدیره مؤسسه رسانههای تصویری. وی تاکنون مدیر تولید بیش از 10 فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا بوده است. وی همچنین در تهیهکنندگی چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله فیلم سینمایی زندانی 707 و فیلم سینمایی پرندهباز کوچک که در خصوص کودک و نوجوان است، مشارکت داشته است.
 
علی غفاری متولد 1346 تهران، دارای مدرک دیپلم الکترونیک است. وی فعالیت سینمایی را با همکاری در طراحی لباس فیلم «هراس» به کارگردانی شهریار بحرانی آغاز کرد. فیلم هایشاهرگ (۱۳۷۶)،  چراغ قرمز (۱۳۸۸)، استرداد (۱۳۹۰) و ابوزینب (۱۳۹۳)، از جمله فیلمهای اوست. غفاری در آثار مختلف در مقام دستیار، برنامهریز و حتی بازیگر همکاری داشته است. در دوره گذشته جشنواره فیلم مقاومت فیلم سینمایی ابوزینب از همین فیلمساز تنها فیلمی بود که رونمایی شد و با استقبال مردم روبرو شد.

مهدی سجادهچی سال 1340 در تهران متولد شد. وی کار فیلمنامهنویسی در سینما را از سال 1368 با «پاتال و آرزوهای کوچک»،آغاز کرد و تاکنون فیلمنامههای متعددی را نوشته است. سجاده چی نویسنده فیلمنامههای پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸)، دمرل (۱۳۷۲)، مرد نامرئی (۱۳۷۴)، هفت سنگ (۱۳۷۶)، قاعده بازی (۱۳۷۶) و روز سوم (۱۳۸۵) و همچنین مشاور فیلمنامههای آژانس شیشه ای، برج مینو و هبوط نیز بوده است. سجادهچی علاوه بر نویسندگی فیلمنامه و تدریس، عضو هیئتهای داوری جشنوارههای مختلف ملی و بینالمللی بوده است.

نظر شما
پربیننده ها