سید افقهی در واکاوی هشدار صریح رهبری به بدعهدی‌های پسا برجامی:

عقب نشینی دیپلماتیک ایران مساوی با پیش‌روی استکبار جهانی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عقب نشینی دیپلماتیک جمهوری اسلامی همواره منجر به پیش‌روی استکبار جهانی به سمت منافع ملی کشورمان شده است چرا که این طبع دولت‌های خودکامه و طاغوت است.
کد خبر: ۸۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ - 18June 2016

عقب نشینی دیپلماتیک ایران مساوی با پیش‌روی استکبار جهانی

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در واکاوی واکنش غرب پس از هشدار صریح رهبر نسبت به بدعهدیهای برجام گفت: معمولا منطق و رویکرد آمریکا زورمدارانه است و اگر آنها تهدیدی کردند و درجهت آن اقدامی عملی کردند و جمهوری اسلامی محکم، مقاوم، شفاف و انقلابی؛ نه با زبان دیپلماسی بلکه با زبان انقلابی روبروی آنها بیایستد عقبنشینی خواهند کرد.

وی ادامه داد: عقب نشینی دیپلماتیک جمهوری اسلامی همواره منجر به پیشروی استکبار جهانی به سمت منافع ملی کشورمان شده است چرا که این طبع دولتهای خودکامه و طاغوت است. آمریکا در حال پارس کردن در برابر ایران است که اگر ملت و مسئولان در مقابل آنها ایستادگی نکنند تمام هویت و اصالت ملی کشورمان را زیر سوال خواهند برد.

این کارشناس مسائل سیاسی به فرمایش مقاممعظم رهبری و هشدار صریح ایشان نسبت به بدعهدی استکبار در برجام اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیقی که از هیئت حاکمه آمریکا صرف نظر از (حزب جمهوری خواه و دموکرات) چون یک طبع قلدرمآبانه دارند اگر در برابرشان ایستادگی نشود به تجاوزشان ادامه میدهند.

سید افقهی تصریح کرد: آمریکاییها با ادعا و پیشروی کاندیدای ریاست جمهوریاش (ترامپ) درباره پاره کردن توافق برجام مطرح کرد جوابی سخت از سوی رهبر معظم انقلاب درباره آتش گرفتن و نابودی کامل این توافق دریافت کرد چرا که با پاره شدن برجام، احتمال بازگشت و وصله شدن باقی میماند ولی با آتش گرفتنش به کلی این تعهدات به دست فراموشی سپرده میشود و اوضاع به وضعیت اولیه باز خواهد گشت.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه به غرب تاکید کردند با این پیش پرداختهای ایران برای اجرایی شدن برجام هنوز هیچ امر قطعی و حتمی صورت نگرفته است و اگر بدعهدیها ادامه پیدا کند؛ روند و روال سابق باز خواهد گشت و جمهوری اسلامی میتواند سانترفیوژهای خود را دوباره فعال کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: طرف غربی با این تهدید رهبر معظم انقلاب دوباره مشی عقب نشینی را پیش گرفتند لذا وزارت خارجه آمریکا در اظهارات خود به اظهارات ترامپ اشاره و او را از اقدام ضد برجام منع میکند.

نظر شما
پربیننده ها