سردار عراقی خبر داد

مسابقات زورخانه‌ای نیروهای مسلح برگزار می‌شود

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح گفت: تیم منتخب متشکل از پهلوانان نیروهای مسلح به کشورهای دوست و صاحب ورزش زورخانه‌ای در طول سال اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱ - 22December 2013

مسابقات زورخانه‌ای نیروهای مسلح برگزار می‌شود

سردار "عبدالله عراقی" رئیس هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح در خصوص مصوبات و رویکردهای این هیئت به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در طی دو جلسه تخصصی با نمایندگان ارتش، ناجا، وزارت دفاع، سپاه و ورزشکاران منتخب پهلوانی و زورخانهای به جمعبندی خوبی رسیدیم. انتخاب رؤسای کمیتههای تخصصی هیأت و تبیین سیاستگذاری کلی این رشته در نیروهای مسلح از مصوبات این جلسه تخصصی بود.

با نشر فرهنگ پهلوانی، مرشد و مربی تربیت میکنیم

وی با اشاره به پیگیری مجدانه آموزش و تربیت مربی، داور و مرشد، تصریح کرد: علیرغم پیگیریهای فراوان برای تدوین آییننامههای داخلی هیأت پهلوانی و زورخانهای در سطح نیروهای مسلح و برگزاری مسابقات تیمی و انفرادی، گام بلند و محکمی که میتواند موجبات تحول این رشته را فراهم آورد، تربیت مربی، داور و مرشد است که همچنین به واسطه آن میتوانیم شاهد نشر و توسعه این فرهنگ در کل کشور باشیم خوشبختانه یک قدم اساسی در جهت توسعه ورزش ارزشی، فرهنگی، ملی و مذهبی برداشته شود.

پیشکسوتان به همایش دعوت میشوند

سردار عراقی در بخش دیگری از صحبتهای خود به برگزاری همایشهای مختلف برای گردهم آوردن پیشکسوتان و ورزشکاران منتخب پهلوانی و زورخانهای اشاره کرد و گفت: برای اینکه در هر ماه، حداقل یک روز پیشکسوتان و ورزشکاران منتخب را به میدان زورخانه بیاوریم و شاهد نشاط و شادابی و مهمتر از آن، ارتباط و تعامل میان ما و آنها باشیم، همایشهای مختلفی را در زورخانه ردهها به مناسبتهای مختلف در نظر داریم که انشاالله به زودی کلید خواهد خورد.

اجرای ورزش صبحگاهی در نیروهای مسلح با ضرب و آهنگ مرشد

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح از ابلاغ آییننامه ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و زورخانهای و اجرای ورزش صبحگاهی تمامی نیروهای مسلح با ضرب و آهنگ مرشد خبر داد و افزود: چند سالی است که مسئولین قبلی به دنبال اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب و آهنگ مرشد بودند که تأثیر بسزایی در نشاط و شادابی افراد و انجام نرمشهای منسجمتر دارد. قرار است ضرب و آهنگ مرشد را با استفاده از اشعار متناسب با نیروهای مسلح تهیه و به صورت یکسان در ورزش صبحگاهی به اجرا درآوریم.

وی همچنین اظهار کرد: آییننامه ترویج و توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانهای را نیز تدوین و با امضای سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی به کلیه نیروهای مسلح ابلاغ خواهیم کرد.

سردار عراقی با اعلام اینکه یک مأموریت برون مرزی برای ورزشکاران پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح در راه است، اظهار داشت: ضمن انجام تعامل خوب با فدراسیون که یکی از مصوبات ما بود، انشاالله یک تیم منتخب متشکل از پهلوانان نیروهای مسلح به کشورهای دوست و صاحب ورزش زورخانهای در طول سال اعزام خواهند شد.

در ورزش پهلوانی سیاست علمی را پیش میگیریم

وی حرکت ورزش پهلوانی و زورخانهای علمی را سیاستگذاری مهم هیأت دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که در صورت همکاری دوستان ما در فدراسیون افراد علاقهمند به فعالیت در این عرصه و بخصوص مرشدی را با داشتن مدرک دیپلم، به دانشگاه علمیـکاربردیِ ورزش زورخانهای معرفی کرد و با انجام این حرکت به علمیشدن و پیشرفت سریعتر این ورزش کمک شایانی کنند.

خانوادهها به گود زورخانه میآیند

سردار عراقی در پایان به اهمیت اشاعه ورزش زورخانه ای در خانوادهها اشاره کرد و افزود: در ورزش نیروی زمینی اعتقاد به ترویج فرهنگ ورزش در خانوادهها دارم و در هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح هم به دنبال بستری هستم تا خانوادهها به گود زورخانهها بیایند. مقرر شد با آموزش ورزش زورخانهای و کشتی پهلوانی در داخل شهرکهای سازمانی، خانوادهها و پسران کارکنان، شاهد ترویج این رشته ورزشی ارزشی در سطح خانوادهها نیز باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار