دفاع پرس بررسی کرد؛

پیام‌های برگزاری نشست سه‌جانبه ضد تروریسم در تهران

نشست سه‌جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه که در تهران برگزار شد؛ حاوی پیام‌های قابل تأملی به‌ویژه برای آمریکا و حامیان تروریسم بود.
کد خبر: ۸۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ - 10June 2016

پیام‌های برگزاری نشست سه‌جانبه ضد تروریسم در تهران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نشست سهجانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم روز گذشته (پنجشنبه) در تهران برگزار شد.

این نشست که در سطح سران عالیرتبه نظامی برگزار شد، حاوی پیامهای قابل تأملی بهویژه برای آمریکا و دیگر حامیان تروریسم بود.

نخستین پیام نشست مذکور، تأکید مجددی بر اتحاد ایران، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم و عزم جدی این کشورها در این زمینه است. تروریسمی که نتیجهی آن قتل و غارت بسیاری از مردم بیگناه و ویرانی زیرساختهای کشورهایی همچون عراق و سوریه بوده است.

در حالی که چندی است گروههای مختلف تروریستی در سوریه و همچنین داعش در عراق وضعیت وخیمی را تجربه میکنند، نشست تهران که با حضور اعضای جبهه اصلی ضد تروریسم تشکیل شد، حاکی از پیام هماهنگی موثر و کامل نظامی بین ایران، روسیه و سوریه در عرصه نبرد با تروریستها نیز هست. تروریستها هرچند با سؤ استفاده از شرایط آتشبس سعی در تجهیز قوای خود کرده و تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوند؛ اما وضعیت جبهههای نبرد، حکایت از شکستهای میدانی پیاپی و سر در گمی تروریستها دارد؛ که این مهم در سایه هماهنگی ایران، روسیه و سوریه حاصل شده است.

سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان در این نشست با تأکید بر اینکه سیاست ایران اقدام قاطع و تمامکننده علیه تروریسم است، خواستار مبارزه قاطع و بدون استثناء علیه تروریستها و انسداد کامل حمایتهای مادی و سیاسی از آنها تا مرحله ریشهکنی ترور و تروریسم شد.

شاید امروزه دیگر بر کمتر کسی پوشیده است که گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیا، با حمایتهای پنهان و آشکار آمریکا، عربستان و برخی کشورهای مرتجع در منطقه همراه بوده است، و لذا تأکید وزیر دفاع ایران بر لزوم انسداد کامل حمایتها از تروریستها میتواند پیامی برای آمریکا و متحدان منطقهای شیطان بزرگ باشد مبنی بر اینکه جبهه راستین شکل گرفته علیه تروریسم، در واقع در حال مبارزه با آمریکا و سیاستهای شیطان اکبر در منطقه است و عزم خود را جزم کرده تا مانع از ادامه حمایتهای ایالات متحده از تروریستها شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار