راهیان نور غرب-21/

زندگی شهید "محمدعلی وفایی"؛ راهی از سوریه تا بازی دراز

"محمدعلی وفایی" که به واسطه تحصیل خود و پدرش در حوزه‌های علمیه در عراق و سوریه حضور داشت با آغاز جنگ تحمیلی به ایران آمد و در ارتفاعات بازی دراز به شهادت رسید.
کد خبر: ۷۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ - 23April 2016

زندگی شهید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید "محمدعلی وفایی" از شهدای عملیات بازی دراز است که در ادامه زندگینامه این شهید را میخوانید:

خانواده محمدعلی که اصالتا ایرانی بودند، به خاطر تحصیل در حوزه نجف عازم عراق شدند و محمدعلی در عراق به دنیا آمد. او در سنین کودکی بود که همراه خانواده عازم سوریه شد.

محمدعلی در سنین نوجوانی به خاطر علاقهای که به علوم دینی داشت، وارد حوزه علمیه شد و لباس طلبگی را بر تن کرد.

دو سال بیشتر از زمان ورودش به عالم طلبگی نگذشته بود که عراق به کشور ایران تجاوز کرد و جنگ 8 ساله بر علیه ایران شروع شد. محمدعلی که همیشه عشق ایران در دلش موج میزد و در طول زندگیاش چند بار هم به ایران سفر کرده بود، برای مقابله با دشمن تجاوزکار تصمیم گرفت به ایران بیاید و در جبهه جنگ علیه دشمن به ایفای نقش بپردازد. برای اجرای این  تصمیم خانوادهاش نه تنها مانع نشدند بلکه او را تشویق هم کردند.

محمدعلی وقتی به ایران آمد، چون در ابتدای جنگ هنوز تشکیلات منظمی برای حضور در جبهه شکل نگرفته بود، به همراه 4 نفر دیگر، گروهی  به نام «ابوحبیب» را تشکیل دادند تا به اتفاق هم عازم جبهه شوند. اعضای این گروه 5 نفره همگی عرب زبان بودند و به همین خاطر میتوانستند نقش خوبی در جبهه علیه دشمن اجرا کنند.

آنها به صورت چریکی به خاک دشمن نفوذ میکردند و به مبارزه با دشمن میپرداختند. در یکی از آن عملیاتهایی که انجام میدادند در ارتفاعات «بازی دراز»، توسط دشمنان اسیر شدند و محمدعلی و 3 نفر دیگر در آن منطقه به شهادت رسیدند و تنها یک نفر از گروه آنها توانست از آن موقعیت جان سالم به در ببرد و خبر شهادت اعضای گروه را برای خانوادههایشان ببرد.

وی در زمان شهادت 17 سال بیشتر نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها