سردار احمد عبدالهی؛

بیمارستان صحرایی علی ابن ابی‌طالب یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود

معاون بهداری سپاه گفت: بیمارستان صحرایی علی ابن ابی‌طالب یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود؛ به نحوی که عراق از وجود چنین بیمارستانی اطلاع نداشت.
کد خبر: ۷۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 02March 2016

بیمارستان صحرایی علی ابن ابی‌طالب یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به استان خوزستان، سردار «احمد عبدالهی» معاون بهداری سپاه، امروز در ششمین کنگره علمی طب رزم که در محل بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب برگزار شد، گفت: بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب یکی از شاهکارهای مهندسی جنگ سپاه بود؛ به نحوی که عراق از وجود چنین بیمارستانی اطلاع نداشت. علاوه بر این سازه ساختمانی این بیمارستان نیز در نوع خود ابتکار عمل محسوب میشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مروری بر نقش بهداری رزمی سپاه در دوران دفاع مقدس داشته باشیم، میتوانیم به عملیات کربلای5 اشاره کنیم؛ که در این عملیات 23 پست امدادی، 16 اورژانس عملیاتی داشت. 2 بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب و امام حسین(علیه السلام) به همراه 19 نقاهتگاه شهری مسئولیت درمان مصدومان این عملیات را عهدهدار بودند.

معاون بهداری سپاه اظهار دشت: بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب که در کربلای5 مسئولیت پذیرش و درمان مجروحان را بر عهده داشت توانست در  این عملیات 1940 عمل جراحی را در 8 اتاق عمل انجام دهد؛ این بیمارستان دارای 20 تخت اورژانش 30 تخت ریکاوری، 2 پد بالگرد، اورژانس شیمیایی با 16 تخت آی سی یو، و 16 دوش دفع آلودگی بود.

سردار عبدالهی گفت: یکی دیگر از بیمارستانهای صحرایی سپاه در دوران دفاع مقدس بیمارستان شهید بقایی بود؛ که در آن بیمارستان 4500 عمل جراحی انجام شد و در مجموع 6194 نفر در سال 65 طی فعالیت این دو بیمارستان درمان شدند و بیش از 50 هزار مجروح در کربلای5 در این بیمارستان خدمت دریافت کردند.

نظر شما
پربیننده ها