سردار شریف:

خدمت سربازی بستر مناسبی برای امنیت‌سازی مقابل تهدیدات است

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: خدمت سربازی در نیروهای مسلح می‌تواند بستر مناسبی برای آشنایی با تهدیدات و امنیت‌سازی برابر آنها باشد.
کد خبر: ۷۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ - 23February 2016

خدمت سربازی بستر مناسبی برای امنیت‌سازی مقابل تهدیدات است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در نشست هماهنگی پیرامون موضوع اطلاعرسانی و اقدامات رسانهای جشنواره ملی جوان سرباز که با حضور نمایندگان سازمانهای نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع "خدمت سربازی" از منظر" دین "و تبیین دو نگاه "اجباری" و "تکلیفی" اظهار داشت: در سال های قبل از پیروزی انقلاب از سربازی با لفظ اجباری یاد می شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی از آنجا که سرباز در نگاه اسلام دارای وجه مکتبی و اعتقادی است، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از خدمت سربازی به عنوان "عبادت" نام بردهاند که این نگاه مبین جایگاه ارزنده و والای خدمت مقدس سربازی در ایران است؛ در واقع جوان سرباز مقوله سربازی را برای خود بیشتر تکلیف می داند تا وظیفه و اجبار.

وی با بیان اینکه از منظر رهبر معظم انقلاب خدمت وظیفه عمومی "مقدس" و به منزله "جهاد فی سبیل الله" است، گفت: جشنواره جوان سرباز درصدد ارائه این الگوی الهامبخش و نگاه متعالی به افکار عمومی و سطح جامعه است.

سردار شریف از خدمت سربازی بهعنوان دوره تربیت و تعالی روحی و معنوی و کشف استعدادهای ناشناخته فردی یاد کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال تربیت نیروی انسانی شایسته، متخصص و مفید برای نظام، کشور و خانواده هستند که این مهم خدمت سربازی را به عنوان یک فرهنگ که محدود به دوره خاصی نمیشود، مطرح میکند.

وی نقش سرباز در ارتقاء بنیه تخصصی و مهارتی سازمان را تأثیرگذار برشمرد و اضافه کرد: تنوع مأموریت های سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و جذب جوانان مؤمن و با انگیزه به نوعی فرصت یادگیری، کسب تجربه و تمرین تخصص و مهارت در زمینه های مختلف است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه آشنایی خانوادهها با محیط خدمتی فرزندان را از ظرفیت های جشنواره جوان سرباز برشمرد و خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام با شبیخون فرهنگی بنیان خانواده بویژه جوانان را هدف قرار دادهاند، خدمت سربازی در نیروهای مسلح میتواند بستر مناسبی برای آشنایی با تهدیدات و امنیت سازی برابر آنها باشد.

سردار شریف کادرسازی برای انقلاب در نیروهای مسلح، بسط و توسعه فرهنگ بسیجی و تزریق آن به جامعه را از ویژگیهای خدمت وظیفه برشمرد و خاطر نشان کرد: جوانان پرشور و بانشاط در خدمت سربازی به عناصری مفید و کارآمد تبدیل میشوند؛ همچنین بهرهمندی نیروهای مسلح از سربازان نخبه، ارتقای بنیه تخصصی و مهارتی سازمان را به همراه خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به نقش و جایگاه سرباز در تأمین و ارتقای امنیت ملی عنوان کرد: امروز اقتدار و امنیت کشور مرهون تلاشهای آحاد نیروهای مسلح از جمله سربازان است که فداکاری ها و سلحشوری های آنان در این عرصه ماندگار، آموزنده و هدایتگر نسل جوان است.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروهای مسلح مقتدر و با صلابت جمهوری اسلامی ایران که در معرض تهاجم ها و عملیات روانی و رسانهای دشمنان قرار دارند؛ همواره جبهه دشمن را با سدی نفوذناپذیر مواجه کرده اند.

سردار شریف ادامه داد ولی از آنجا که این جبهه شیطانی توان و جرأت رویارویی و تقابل مستقیم با مدافعان غیور و انقلابی کشور را ندارند، درصدد ایجاد روزنهای برای نفوذ، ایجاد شبهه و ضربه زدن به نیروهای مسلح به عنوان نهاد برقرار کننده امنیت و اقتدار ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: لذا جشنواره جوان سرباز فرصت مناسبی به منظور تشریح و تبیین نگاه واقع بینانهای که در سطح کلان نظام نسبت به خدمت مقدس سربازی و نقش آنان در این زمینه وجود دارد، است.    

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان با بیان اینکه هشتمین جشنواره جوان سرباز در اردیبهشت 95 به میزبانی سپاه برگزار می شود، تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی در فرآیند اطلاع رسانی نقش تعیین کنندهای در این زمینه داشته و باید مورد توجه قرار گیرند، علاوه بر این ضرورت بهرهگیری از تمامی پتانسیل ها و ظرفیتهای حوزه رسانه نیز باید به آن توجه داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار