به مدت 11 روز در مسقط؛

کتاب‌های ایران در نمایشگاه کتاب عمان عرضه می‌شود

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای دومین سال متوالی در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان شرکت می‌کند.
کد خبر: ۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ - 22February 2016

کتاب‌های ایران در نمایشگاه کتاب عمان عرضه می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ هنر دفاع پرس، بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان از تاریخ 5 الی 15 اسفندماه به مدت 11 روز با حضور ایران و سایر ناشران خارجی در مسقط برگزار میشود.

مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات و رشد جریان تبادل فرهنگی میان دو ملت در سه دهه قبل میکوشد با برگزاری برنامههای فرهنگی و ادبی در دومین دوره از حضور خود در این نمایشگاه موجبات ارتقای سطح روابط نویسندگان و ناشران دو کشور را فراهم آورد.

سال گذشته کشورعمان بهعنوان مهمان ویژه در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضورداشت. از این رو گسترش روابط فرهنگی میان دو نمایشگاه تهران و مسقط از اولویت دو کشور است. از برنامه های ایران در این دوره از نمایشگاه میتوان به معرفی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه، عرضه و نمایش بیش از 400 عنوان کتاب در موضوعات ادبیات، هنر، ایرانشناسی، کودک و نوجوان و ... به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی و معرفی وضعیت نشر کشورمان در قالب یک کتاب به زبان عربی مشتمل بر آمار نشر در ایران، مراجع نشر، معرفی ناشران فعال، مؤسسات و انجمن و آژانسهای ادبی مرتبط با نشر اشاره کرد.

همچنین مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران در این نمایشگاه مذاکره برای فروش رایت کتابهای عرضه شده در غرفه ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

از دیگر برنامههای پیشبینی شده در این نمایشگاه میتوان به برگزاری روز ایران، برگزاری نشستهای ادبی و دیگر برنامههای جنبی در روزهای نمایشگاه اشاره کرد.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان از تاریخ 5 الی 15 اسفندماه به مدت 11 روز در مسقط برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها