جشن انقلاب در 11 کشور جهان برپا شد

جشن سی و هفتمین سالروز انقلاب اسلامی ایران در 11 کشور جهان با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ - 15February 2016

جشن انقلاب در 11 کشور جهان برپا شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با ایران در کشورهای پاکستان، قطر، مقدونیه، عراق (نجف و بغداد)، ونزوئلا، سوریه، سریلانکا، صربستان، اتیوپی، قزاقستان و سنگال برگزار شد.

 جشن انقلاب در قطر

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر، جشن انقلاب اسلامی با گردهمایی بیش از 600 نفر از ایرانیان مقیم قطر برگزار شد.

محمدجواد آسایش، سفیر و مهدی خالقی راد، رایزن فرهنگی کشورمان در قطر، رؤسای نهادهای ایرانی مستقر در قطر و بیش از 600 نفر از ایرانیان مقیم قطر در این جشن باشکوه حضور داشتند.

در این جشن، سفیر کشورمان با بیان سخنانی به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در سی وهفتمین سالگرد آن اشاره کرد.

بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با دهه مبارک فجر، رایزنی فرهنگی ایران در قطر اقدام به برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ و قرائت قرآن کریم در مدارس جمهوری اسلامی ایران در دوحه کرده بود. در این مسابقات تعداد زیادی از دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه شرکت کرده و در نهایت، تعداد 40 تن از دانش آموزان در این مسابقات برگزیده و حایز شرایط دریافت جایزه در دو بخش حفظ و قرائت قرآن کریم شدند.

جشن انقلاب با حضور وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان

مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی، علمی، دینی پاکستان و با شرکت جمعی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور، در محل هتل سرینای اسلام آباد برگزار شد.
در این مراسم که پرویز رشید، وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، ابتدا سرودهای ملی دو کشور ایران و پاکستان نواخته شد و در ادامه مهدی هنردوست، سفیر کشورمان در پاکستان در سخنانی به دستاوردهای مهم انقلاب در طول سال های گذشته اشاره کرد و این دستاوردها را مرهون انقلاب اسلامی برای ملت ایران دانست.

در ادامه پرویز رشید، وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به دولت و ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران را همسایه و دوست نزدیک پاکستان توصیف کرد و ضمن ابراز خرسندی از لغو تحریم ها علیه کشورمان گفت: پاکستان از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از عکس، صنایع دستی، آثار هنرهای اصیل ایرانی و کتاب با مضامین انقلاب اسلامی ایران، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان دایر شده بود.

 نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب اسلامی در نجف اشرف

نمایشگاه کتاب و عکس «انقلاب اسلامی ایران» به همت رایزنی فرهنگی ایران در عراق، در نجف اشرف برپا شد.

به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نمایشگاه کتاب و عکس با مضمون «انقلاب اسلامی ایران» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق در محل بیت حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف برپا شد.

در این نمایشگاه، کتاب های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین، کتاب های معارف اسلامی به نمایش گذاشته شد.

همچنین، پوسترهای مربوط به وقایع انقلاب اسلامی و تصاویری از حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ونزوئلا

به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم جشنی با حضور وزیر امورخارجه ونزوئلا، سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی در کاراکاس و همچنین، ایرانیان مقیم در محل اقامتگاه سفیر کشورمان در ونزوئلا برگزار شد.

در این مراسم، خانم دلسی رودریگرز، وزیر امورخارجه ونزوئلا ضمن تبریک فرارسیدن سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نمایندگی از رییس جمهور و ملت این کشور به رهبر و دولتمردان و ملت ایران، علاقمندی و تمایل دولت ونزوئلا را بر توسعه روابط همه جانبه با ایران در تمامی عرصه ها اعلام کرد و خواهان تسریع در این روند شد.

مصطفی اعلایی، سفیر ایران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که طی سخنانی، به ویژگی های انقلاب اسلامی ایران و آرمان ها و ارزش های والای آن اشاره کرد و مهمترین دستاورد این انقلاب را استقلال و عدم وابستگی به بلوک های قدرت زمانه برشمرد.

بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بغداد

آیین بزرگداشت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با مشارکت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در محل سفارت کشورمان در بغداد برگزار شد.

در نخستین جشن انقلاب اسلامی که جمعی از شخصیت های مذهبی، علمی، سیاسی و فرهنگی عراق و ایران حضور داشتند، دانایی فر، سفیر کشورمان در عراق طی سخنانی، بر سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در روابط حسنه با همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و همسایه تأکید کرد و گفت: یکی از مسائل اساسی و مهم امروز منطقه، امنیت است؛ جمهوری اسلامی ایران همواره جهت همکاری و تعامل برای ایجاد امنیت بیشتر در منطقه، آمادگی کامل دارد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، نمایشگاه عکسی از نمادهای باستانی، مذهبی، فرهنگی و طبیعت ایران برپا شده بود که توجه مهمانان را به خود جلب کرد. همچنین، اقلام فرهنگی و کتب مذهبی، قرآن کریم، صحیفه سجادیه، کتابچه های منتشره از سوی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد به ویژه نامه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جوانان اروپا و آمریکا میان شرکت کنندگان توزیع شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار