نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نیشابور:

شهید قاجاریان در مقابله با خطوط معاند با نظام و انقلاب خط‌شکن بود/ فرماندهی که محل برگزاری مراسم ترحیمش را انتخاب کرد

سید ابوالقاسم نوری گفت: شهید قاجاریان در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شهر احساس مسئولیت می‌کرد، و در مقابل خطوط و افراد معاند با نظام و رهبری همیشه خط‌شکن بود و در خط مقدم با آن‌ها مقابله می‌کرد.
کد خبر: ۶۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ - 07February 2016

شهید قاجاریان در مقابله با خطوط معاند با نظام و انقلاب خط‌شکن بود/ فرماندهی که محل برگزاری مراسم ترحیمش را انتخاب کرد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت عروج سردار بیادعای سپاه اسلام، سید ابوالقاسم نوری از دوستان سردار شهید قاجاریان از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز بهعنوان نماینده اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در نیشابور فعالیت داشته و نیز عضویت در شورای هیئات مذهبی این شهرستان و مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام نیشابور را بر عهده دارد در گفتگویی در خصوص برکات شهادت شهید قاجاریان و دیگر شهدای مدافع حرم ابراز داشت: تلاشها و مجاهدتهای مدافعین حرم به خصوص سردار شهید محسن قاجاریان منتج به پیروزیهای بزرگی در جبهه مقاومت در سوریه و آزادسازی دو شهر مهم و شیعهنشین نبل و الزهراء در این کشور و قطع راههای پشتیبانی آنها، هدیهای برای مردم سوریه و جهان اسلام بود.

درخشش شهیدقاجاریان در فرماندهی گردان فجر

وی در ادامه از حضور شهید قاجاریان در دفاع مقدس سخنانی را بیان داشت و گفت: شهید قاجاریان ازجمله فرماندهان و عزیزانی بود که از ابتدای دفاع مقدس بهعنوان رزمنده بسیجی حضوری مستمر در جبههها داشت و در چندین نوبت مفتخر به جانبازی شد. او بهعنوان فرمانده گردان فجر لشگر امام رضا (ع) در عملیاتهای مهم و متعددی نقشآفرینی کرد و بهحق خوش درخشید.

نوری در ادامه به فعالیتهای شهید قاجاریان بعد از پایان جنگ و حضور او در عرصههای مختلف اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید عالیقدر بعد از دفاع مقدس نیز در مسئولیتهای مختلفی در تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) که آخرین مسئولیت او در این تیپ فرماندهی آن بود تلاشها و مجاهدتهای فراوانی از خود نشان داد. وی در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شهر احساس مسئولیت میکرد، و در مقابل خطوط و افراد معاند با نظام و رهبری همیشه خط­شکن بود و در خط مقدم با آنها مقابله میکرد. در بحث موضعگیریها حقیقتاً روزنامههای معاند همیشه با او مشکل داشتند و در شورای اداری و نماز جمعه برای او حاشیهسازی میکردند.

سعی در ارتقا دینی پیشکسوتان داشت

مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام نیشابور افزود: وی برای نهادهای فرهنگی و مردمی بهعنوان یک پشتوانه قوی بود و از برنامههای فرهنگی و اجتماعی شهرستان حمایت و پشتیبانی میکرد. شهید قاجاریان بهعنوان مسئول هیئتامنا هیئت رزمندگان در این راستا تلاشهای جدی در حوزه دینی و اعتقادی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس داشت. ولایتمداری، شجاعت در عرصه رزم و تلاش و پیگیری فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان از او یک فرد برجستهای ساخته بود. مدیریت و برنامهریزی نیز از دیگر خصوصیات بارز شهید محسن قاجاریان بود. 

وی تأکید کرد: او همواره بهعنوان یک تکیهگاه محکم و پشتوانهای قوی برای پیشکسوتان دفاع مقدس، رزمندگان و نیروهای ولایی بود.

دستگیری از مستضعفین

نوری سپس از ارتباط شهید قاجاریان با خانواده شهدا سخن به میان آورد و اظهار داشت:  او در سرکشی از خانواده شهدا و در برخورد با ایثارگران اگر متوجه کمبود یا مشکلی میشد پیگر مسئله بود تا مشکل مرتفع شود. در جریان کاروانهای پیادهای که برای ایام شهادت حضرت رضا (ع) عازم مشهد مقدس میشدند کمکهای خوبی در جهت بهمنظور خدماتدهی به زائران حضرت رضا (ع) میکرد. وی در اطراف مناطقی که تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) اجرای مانور داشتند اگر متوجه وجود روستاهای مستضعف میشد به آنها کمک میکرد و امکاناتی همچون امکانات درمانی برای آنها فراهم میکرد.

مراسم ترحیمم هیئتی باشد که برای مردم ایجاد مزاحمت نکند

عضو شورای هیئات مذهبی نیشابور به ارتباط و علاقه شهید قاجاریان به روحانیت اشاره کرد و افزود: شهید قاجاریان ارتباط خوبی با روحانیت داشت و نسبت به این قشر از جامعه بهخصوص مرحوم حجتالاسلاموالمسلمین غرویان امامجمعه اسبق نیشابور ارادت خاصی داشت. در مراسم نکوداشت و رحلت این عالم ربانی سردار قاجاریان توجه و تلاش خاصی داشتند. وی در زمان خاکسپاری مرحوم غرویان که حدود چهل روز پیش بود به مسئولین بنیاد شهید شهرستان تأکید داشت که محلی را در کنار مرحوم غرویان برای او در نظر بگیرند. وی حتی به خانواده خود هم متذکر شده بود که محل برگزاری مراسم یادبودم را هیئتی در نظر بگیرید که برای مردم مزاحمتی نداشته باشد. همه اینها نشان از اشتیاق و آمادگی او برای عروج از این دنیا بود. اگر چه شهادت این سرباز ولایت برای شهرستان ضایعهای بزرگ است ولی شهادت حق سردار قاجاریان بود و اگر غیر از این بود شاید در حق او جفا میشد.

تهیه کارنامه لشگر ۲۱ امام رضا (ع) اولویت شهید بعد از مسئله سوریه بود

پیشکسوت دفاع مقدس در مورد آخرین تماس خود با شهید قاجاریان گفت: آخرین باری که من با شهید صحبت کردم چند ساعت قبل از رفتن به سوریه بود. من در تماسی با وی در خصوص تهیه کارنامه لشگر ۲۱ امام رضا (ع) صحبت کردم. شهید قاجاریان گفت انشاءالله اگر برگردم این کار را جزو اولویتهای کاری خود قرار خواهیم داد تا به یاری خداوند سوابق این لشگر را که بهعنوان یک سرمایه بزرگ است احصا و مستندسازی کنیم.

نظر شما
پربیننده ها