تازه‌های نشر سوره سبز

کتاب‌های تازه‌ای از نشر سوره سبز با عنوان «اتاق عمل» و «ارمغان پرواز‌های سیاه» که به دو پزشک شهید ارتش می‌پردازد، در دست انتشار است.
کد خبر: ۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ - 06February 2016

تازه‌های نشر سوره سبز

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محسن صادقنیا، مدیر انتشارات سوره سبز گفت: دو کتاب از این انتشارات که به پزشکان تیم پزشکی ارتش میپردازد، به زودی منتشر میشود.

به نقل از ایبنا، وی از کتاب «اتاق عمل» به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و افزود: این کتاب نوشته حمید گلهداری است که با زیر عنوان «باور نکردنیترین اتفاق تاریخ پزشکی» منتشر میشود، بر اساس خاطرات دکتر لادن آجری، همسر شهید سرهنگدوم دکتر مصطفی رستمپور و پسرش، کوشا نوشته شده است.

صادقنیا ادامه داد: شهید رستمپور که در حال انجام عمل جراحی بر یک بیمار بود، در نتیجه حادثه شیمیایی شدن بیمارستان 528 سومار به عارضه شیمیایی مبتلا شد و سال 1365 در فرانسه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به دلیل وخامت حالش به شهادت رسید.

وی کتاب دیگر در دست چاپ این انتشارات را «ارمغان پروازهای سیاه» معرفی کرد و گفت: این کتاب نوشته مجتبی حبیبی است که با زیر عنوان «آنجا که بقراط در برابر یک پزشک زانو میزند» منتشر میشود.

مدیر انتشارات سوره سبز، درباره محتوای این اثر توضیح داد: کتاب «ارمغان پروازهای سیاه» سرگذشت سرهنگ دوم دکتر احمد هجرتی، همکار جراحی دکتر رستمپور است که 48 ساعت پس از انفجار بمب شیمیایی به شهادت میرسد. مرکز آموزش بهداشت و درمان نداجا در تهران به نام این پزشک شهید نامگذاری شده است.

وی درباره زمان رونمایی از دو کتاب تازه انتشارات سوره سبز گفت: تصمیم داریم آیین رونمایی از این کتاب را در دهه فجر جاری برگزار کنیم و اگر این امکان فراهم نشده، در روز شهید (22 اسفندماه) این آیین را برگزار میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار