تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار خراسان رضوی و آموزش‌وپرورش استان امضا شد

با حضور معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، تفاهم‌نامهٔ 17 ماده‌ای همکاری مشترک بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امضا و تبادل شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ - 28January 2016

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار خراسان رضوی و آموزش‌وپرورش استان امضا شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، بهمنظور حفاظت و بهرهبرداری از آثار و ارزشهای دفاع مقدس، ثبت حماسههای جاودان فرهنگیان و دانشآموزان استان و جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران و همچنین بازخوانی دستاوردها و نقش آموزشوپرورش استان در دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نو با حضور معاونین مدیرکل آموزشوپرورش و حسن امیری جانشین و جعفر بهرامی معاون پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تفاهمنامهٔ همکاری مشترک در ۱۷ ماده و در بازه زمانی ۵ سال برای همافزایی در فعالیتهای حوزه دفاع مقدس امضا و تبادل گردید.

در این نشست حسن امیری و براتعلی منصوریان هر یک به ایراد سخن پرداختند.

همه باید تلاش کنیم تا با همهٔ توان نسلی را که شهید شدند به نسل جوان معرفی کنیم

حسن امیری جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به نقش آموزشوپرورش، دانش آموزان و معلمان شاهد در دوران دفاع مقدس در این جلسه گفت: همه باید تلاش کنیم تا با همهٔ توان نسلی را که شهید شدند به نسل جوان معرفی کنیم.

امیری تفاهمنامهٔ 17 ماده مشترک ادارات کل آموزشوپرورش و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس را بسیار ارزشمند و دارای ظرفیتها و زمینههای همکاری خواند و گفت: دانشنامه دفاع مقدس در سطح کشور و استان در حال شکلگیری است و در استان خراسان نیز که از پرافتخارترین استانهای کشور در دوران دفاع مقدس است و امیدواریم با استفاده از توان و ظرفیت علمی آموزشوپرورش و اسناد موجود در حوزه اداره کل  حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس مجموعه آی مناسب و شایسته در راستای معرفی شهدا فراهم گردد.

 وی معرفی عملیات، شهید و معرفی جانبازان بالای ۷۰ درصد بهصورت ماهانه و با محوریت تاریخچهٔ دفاع مقدس را از مهمترین برنامههای اجرایی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس  استان عنوان کرد.

سیوشش هزار دانشآموز شهید اسناد با افتخار دفاع مقدس هستند

 دکتر برات علی منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی آموزشوپرورش خراسان رضوی در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیتهای حوزهٔ ایثار و شهادت آموزشوپرورش خراسان رضوی و تفاهمنامهٔ مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: ۳۶ هزار دانشآموز شهید اسناد باافتخار دفاع مقدس هستند و جمعآوری آثار شهدای دانشآموز و بیش از 5 هزار معلم شهیدی که در دوران دفاع مقدس در این حماسه حضور داشتند میتواند تاریخ مدونی برای دانش آموزان و نسل جوان جامعه فراهم نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزشوپرورش خراسان رضوی افزود: در این تفاهمنامه طرحهای پژوهشی مختلف در حوزهٔ ایثار و شهادت موردتوجه قرارگرفته و امیدواریم دانش آموزان از رهگذر این پژوهشها، با سیرهٔ شهدا بیشتر آشنا شوند.

وی برگزاری بیش از ۳۰۰ یادواره شهدا در سال گذشته و هدفگذاری برگزاری ۵۰۰ یادواره در سال جاری و جمعآوری ۳۶ هزار اثر شاهد پژوهی دانشآموزی را از فعالیتهای شاخص آموزشوپرورش استان در حوزهٔ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: تربیت امری بطئی و تدریجی است و مأنوس بودن دانش آموزان با شهدا و پژوهش در سیرهٔ آنان و انس با خانواده معزز شاهد بسیار تأثیرگذار است و واکسینه شدن نسل آینده از اثرات شهید پژوهی است.

معاون مدیرکل آموزشوپرورش استان افزود: کارگاه مشترک واکاوی دفاع مقدس، نقد و بررسی کتب درسی، جشنواره عکس و فیلم و خاطرهنویسی، دعوت از پیشکسوتان و پیگیری ساخت یادمان شهدا بهصورت منطقهای، تجهیز کتابخانه مدارس با کتب حوزهٔ دفاع مقدس، دوره آموزشی، راویان نور و کاروان راهیان نور و راهاندازی مراکز شاهد پژوهی در سطح استان و پیگیری موضوع مدارس شاهد پژوهی از دیگر برنامههای در حال اجرا و پیگیری آموزشوپرورش استان است و امیدواریم با اجرای تفاهمنامه مشترک بتوانیم گامهای مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از آرمانهای همیشگی ملت است برداریم.

معرفی و استفاده از سیرهٔ زندگی شهدا و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی ایرانی باید مدنظر قرار گیرد

حسین شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزشوپرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه با تأکید بر توجه به نگاه عقلانی حماسی به دفاع مقدس به برنامههای ماهوارهای و رسانهای، تبلیغاتی که ایجاد شبهه در نسل جوان  را در دستور کار دارند اشاره کرد و تدبیر ویژه در این حوزه را خواستار شد.

حسین شادکام افزود: در حوزهٔ ایجابی نیز معرفی و استفاده از سیرهٔ زندگی شهدا و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی ایرانی باید مدنظر قرارگرفته و در اجرای تفاهمنامه به این موضوعات نیز توجه شود.

در پایان این جلسه نیز تفاهمنامهٔ مشترک توسط معاون پرورشی و فرهنگی آموزشوپرورش استان و جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان امضا و تبادل گردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار