دادستان هرمزگان ترخیص روغن‌های آلوده را تکذیب کرد

«اکبری» ادعای یک فعال رسانه‌ای مبنی بر ترخیص ۴۷ هزار تن روغن آلوده از بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۶۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹ - 07May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «عارف اکبری» دادستان هرمزگان در حاشیه بازدید خبرنگاران اعزامی از بندر شهید رجایی و محل نگهداری روغن‌های خوراکی آلوده، در هفتمین تور رسانه‌ای نظارتی قوه قضاییه به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو آزمایش‌هایی را بر روغن‌های وارداتی انجام داد و برخی از محموله‌ها که از نظر سلامت و کیفیت مشکلی نداشتند، اجازه ترخیص یافتند.

وی ادامه داد: یک محموله ۴۴ هزار تنی که فاقد سلامت و استانداردهای لازم و تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو بود، اجازه ترخیص داده نشد و همچنان در مخازن نگهداری می‌شود.

وی اظهار داشت: روغن‌های ترخیص‌شده اجازه سازمان غذا و دارو را داشتند؛ اما محموله ۴۴ هزار تنی روغن‌های آلوده اجازه ترخیص ندارد و همچنان در مخزن‌های بندر است.

اکبری ادامه داد: روغن‌های ترخیص شده هیچ مشکلی نداشتند و مطمئن باشید که اگر حتی یک هزارم درصد هم مشکل داشتند به هیچ وجه اجازه ترخیص داده نمی‌شد.

دادستان مرکز استان هرمزگان تأکید کرد: ما مستند قانونی داریم که روغن‌های ترخیص‌شده هیچ مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو و گمرک که نهادهای دولتی هستند از همان دو سال قبل که محموله روغن‌ها به کشور آمد، مانع ترخیص روغن‌های آلوده شده‌اند و این ادعا که دولت این روغن‌ها را ترخیص کرده است، صحیح نیست.

اکبری تصریح کرد: ۴۴ هزار تن روغن از نظر سازمان غذا و دارو قابلیت مصرف انسانی ندارد و به همین دلیل از دو سال قبل تاکنون اجازه ترخیص نیافته‌اند اما روغن‌های ترخیص‌شده هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار