بخوانیم و بسازیم/

«دود سرگردان» پروفسور فرهنگی به نمایشگاه کتاب می‌آید

پروفسور فرهنگی با «جامعه‌شناسی دیوان‌سالاری در ایران» و «دود سرگردان» به نمایشگاه کتاب می‌آید.
کد خبر: ۶۶۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 05May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، درب‌های مصلای امام خمینی (ره) تهران از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) به روی علاقه‌مندان به کتاب باز خواهد شد و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز به کار خواهد کرد.

در این دوره از نمایشگاه، ناشران و نویسندگان بسیاری به ارائه تازه‌های نشر خواهند پرداخت. انتشارات علمی و فرهنگی نیز همچون سال‌های گذشته میزبان علاقه‌مندان به کتاب با تازه‌های نشر خواهد بود.

«دود سرگردان» پروفسور فرهنگی به نمایشگاه کتاب می‌آید

دو اثری جدیدی که در کنار تازه‌ترین آثار توسط انتشارات علمی و فرهنگی در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان‌سالاری در ایران» و «دود سرگردان» به قلم پروفسور علی‌اکبر فرهنگی است.

پروفسور فرهنگی استاد ممتاز دانشگاه تهران است که دارای مدرک دکترا در دو رشته مدیریت و ارتباطات می‌باشد و موفق به کسب مدرک فوق دکترا در رشته ارتباطات سازمانی نیز شده است. از وی که در طول عمرش به تحصیل و تدریس در رشته‌های گوناگون پرداخته، تاکنون ده‌ها کتاب و مقاله منتشر شده است.

پروفسور فرهنگی در خصوص کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان‌سالاری در ایران» گفت: این کتاب یک اثر تاریخی و تحلیلی است که در ۶ جلد منتشر خواهد شد.

کتاب «دود سرگردان» هم که به گفته وی فیش‌برداری و مطالعات آن از ۵۰ سال پیش آغاز شده و نتیجه یک فرآیند طولانی تحقیق و مطالعه است، در خصوص زندگی فردی با نام «اسامه بن عبدالرحمن نعیمی» می‌باشد.

«دود سرگردان» پروفسور فرهنگی به نمایشگاه کتاب می‌آید

اسامه که در کودکی اسیر می‌شود و توسط یک بانوی مسلمان عرب خریداری و تربیت می‌شود، یکی از بنیان‌گذاران دیوان‌سالاری در سرزمین‌های عربی و دولت اموی است. وی در دوران خلافت عبدالملک بن مروان توانست دیوان را از پارسی به عربی ترجمه کند و موجب شود تا اعراب به تدریج مملکت‌داری را فراگیرند و ممالک فتح‌شده را اداره کنند.

گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت برپا خواهد شد و غرفه انتشارات علمی و فرهنگی میزبان علاقه‌مندان به عرصه علم و فرهنگ خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها