رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل:

جامعه امروز نیازمند سیره امام صادق (ع) است

حجت‌الاسلام «غلامی» گفت: به اعتراف بزرگان اهل سنت تقوا، فضل و کرم، علم و دانش امام صادق(ع) کارگشا است و همه باید تلاش کنیم تا جامعه خود را بر سیره عملی امام صادق(ع) منطبق کنیم.
کد خبر: ۶۶۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳ - 05May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «محمدباقرغلامی» رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل روز گذشته (شنبه) در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد اعظم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی امام صادق (ع) اظهار داشت: به اعترافات بزرگان اهل سنت، تقوا، فضل و کرم و علم و دانش امام صادق (ع) بی‌بدیل و کارگشا است و همه باید تلاش کنیم تا جامعه خود را بر سیره عملی امام صادق (ع) منطبق کنیم.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های اهل نجات گفت: اهل نجات کسانی هستند که معرفت الهی داشته باشند بنابراین یکی از راه‌های رستگاری انسان معرفت به امام صادق (ع) و جاری کردن سیره امام صادق (ع) در مسیر زندگی است، چراکه بدون منطبق کردن مسیر زندگی با سیره ائمه به ویژه سیره امام صادق (ع) شناخت و معرفت حاصل نمی‌شود.
 
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل اضافه کرد: بدون نبوت و امامت و ولایت انسان هیچ‌کس به جایی نمی‌رسد و از امام صادق (ع) روایت است که هرکس عصر ظهور را درک کرد شایسته است در فراگیری و قرائت دعای «الهم عرفنی نفسک» اهتمام ورزند، چراکه سعادت دنیوی و اخری انسان‌ها در گرو دانستن و عملیاتی کردن این دعای شریف است.
 
وی تصریح کرد: حکومت‌داری توأم با معنویت راهگشا است و کمال و سعادت در گرو عقل، عدالت و معرفت در تمامی ابعاد است و در این میان تا ولایت نباشد برای انسان هیچ تضمینی نیست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار