یادداشت/ هوشنگ نوبخت

رقص چفیه‌ها در دل آمریکا / عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

چه کسی باور داشت، هشتاد درصد ملت‌هایی که تا قبل از طوفان الاقصی خود را طرفدار و حامی رژیم صهیونیستی می‌دانستند اینک با چفیه‌هایی بر دوش علیه آمریکا، اسرائیل و حامیان‌شان تظاهرات کنند یا شعار بدهند؟
کد خبر: ۶۶۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ - 04May 2024

رقص چفیه‌ها در دل آمریکا / عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهدگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ هوشنگ نوبخت؛ ضرب‌المثل پرمغز و جالبی داریم که می‌گوید؛ «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد». این روزها با تحلیل اتفاقات دنیا و تبیین واقعی رخدادهای فلسطین به عینه شاهد محقق شدن این ضرب المثل ایرانی هستیم. 

رژیم غاصب صهیونیستی که از درون در حال تجزیه بود برای فرار از این معضل بزرگ و برای این که توجه جهان را به خود معطوف کند و زمانی برای بازسازی خود بخرد به تصوری اشتباه همچون تصور کودکانه صدام بعثی که قصد داشت سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای ایران را تصرف کند به غزه یورش برد تا به قول خودش از دست بچه‌های چفیه پوش مقاومت خلاص شود و این موفقیت را برای بقای خود به رخ دیگران بکشد.

ارتش رژیم صهیونیستی که مثل بازیکنان یک تیم فوتبال در اختیار یک کادر فنی آمریکایی هستند و تنها شیوه تفکرات آن‌ها را در زمین پیاده می‌کنند خود را به آب و آتش زدند تا در کمتر از ده روز مردم غزه را از سرزمین‌شان متواری کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ جنایتی دریغ نکردند تا این که رسانه‌ها با ارسال تصاویر و فیلم‌های وحشتناک انسانی باعث شدند که توجه افکار عمومی دنیا به سمت این منطقه برود.

خبرنگارانی که برای انجام رسالت شان از جان خود گذشتند اما دوربین‌ها و قلم شان را زمین نگذاشتند و امروزه هر آنچه حمایت مردم دنیا از مطلومیت فلسطین را شاهد هستیم محصول همین تبیین جانانه میکروفون‌هایی است که زیر آوارها تدفین شده‌اند.

به چند ماه گذشته برگردیم و تحلیلی بر طوفان الاقصی داشته باشیم و فضایی که امپراطوری رسانه‌ای غرب و در راس آن‌ها آمریکا بوحود آورده و طوری نشان داده بودند که عده‌ای با تفکر داعشی از غزه به مردم مظلوم رژیم صهیونیستی حمله ور شده‌اند و باید سریع از بین بروند اما عدو سبب خیر شد و اینک که تشت رسوایی آمریکا و غرب بر زمین افتاده و آبروی نداشته شان در تمام مجامع بین‌المللی ریخته شده شاهد چرخش صدوهشتاد درجه ای تفکر حاکم بر افکار عمومی در اقصی نقاط جهان هستیم.

چه کسی باور داشت، هشتاد درصد ملت‌هایی که تا قبل از طوفان الاقصی خود را طرفدار و حامی رژیم صهیونیستی می‌دانستند اینک با چفیه‌هایی بر دوش علیه آمریکا، اسرائیل و حامیان‌شان تظاهرات کنند یا شعار بدهند؟

چه کسی تصور می‌کرد که در محوطه کاخ سفید، دانشجویان روشنفکر این کشور پرچم ایران و فلسطین را در دست بگیرند و علیه تصمیمات غیر انسانی دولت آمریکا دست به تحصن بزنند؟

آری، عدو سبب خیر شد و مردم غزه و فلسطینی که با حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی آواره شده و حایی برای پناه نداشتند اینک مورد حمایت همه ملت‌ها قرار گرفته و هر جا قدم بگذارند از آن‌ها استقبال می‌کنند. در اصل رژیم صهیونیستی با این وحشی‌گری‌ها، آدم کشی‌ها و تفکرات غلطی که در سر داشت، ریشه مردم غژه و تفکر مقاومت مردم فلسطین را نه تنها از بین نبرد بلکه آن را در همه دنیا گسترش داد و از این به بعد باید با یک دنیا فلسطینی مقابله کند این در حالی است که هم خودش از درون در حال فروپاشی است و هم حامی‌اش آمریکا دچار بحران داخلی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار