یادداشت/ سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی

همت معلمان در سنگر‌های دفاع مقدس؛ پایه گذار جهاد علمی در کشور

بسیاری از رزمندگان در این کلاس‌ها شرکت کردند و جبهه هم سنگر جهاد با نفس و هم جهاد با دشمن و هم جهاد علمی بود و می‌توان گفت که پایه‌های جهاد علمی از آن سنگر‌هایی گذاشته شد که ما شاهد تعلیم و تربیت رزمندگان بودیم.
کد خبر: ۶۶۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ - 02May 2024

همت معلمان در سنگرهای دفاع مقدس پایه گذاری جهاد علمی در کشورگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس؛ خدای بزرگ شاکریم که سرزمین ما را سرزمین معلمان فرهیخته، شهید داده و شهید پرور و رزمنده قرار داد.

روز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید بزرگوار شهید مطهری به عنوان روز معلم قرار گرفت به این دلیل که حقیقتاً معلمان به عنوان راهنمایان و ادامه دهندگان راه پیامبران عظیم الشأن الهی هستند و خداوند این نعمت عظیم را به معلمان ارزانی داده که بتوانند دستگیری نمایند معلمان از انسان‌ها چه در بعد مادی چه در بعد معنوی و بالاخص در کسب فضائل و کمالات عظیم الهی معلمان این مرز و بوم به ویژه معلمان عزیز و بزرگوار که از قبل از انقلاب در صحنه انقلاب اسلامی حضور جدی داشتند و مهم‌ترین اثرآن‌ها تربیت دانش آموزان و دانش‌آموختگانی است که حاضر شدند در سخت‌ترین شرایط انقلاب پا به پای امام خمینی (ره) و به تبعیت از امامین انقلاب در تمام صحنه‌ها، بار پیشبرد انقلاب اسلامی و کشور عزیز ایران را بر دوش بکشند.

 تمامی ترقی، رشد، آبادانی، قدرت، عزت، منزلت، مقاومت و سرفرازی که امروز در دنیا داریم و باعث شده که قدرت‌های استکباری نتوانند با نظام مقدس جمهوری اسلامی رو درو بشوند، همه اینا محصول عمل خالصانه معلمانی است که از جان مایه گذاشتن وفرزندان ما را پرورش دادند و کشور ما را در سطوح مختلف علمی سیاسی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی به یک رشد و بالندگی و تعالی رساندن که امروز ایرانیان چه در داخل چه در خارج سرافرازند و تمام مسلمانان دنیا به این قبله‌گاه مقاومت و ایثار و شهادت افتخار می‌کنند و ایران امروز با رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان پرچمدار آزادگان جهان به تعبیر امام روح الله در حال تسخیر سنگر‌های کلیدی دنیا هستند.

معلمین عزیز در دفاع مقدس نیز در صحنه سخت و پیچیده دفاع مقدس و در خاکریز‌ها ماندند و از شرافت حیثیت، حریت، آزادگی و این سرزمین و مردمان عزیز و شریف ایران حفاظت کردند و مایه فخر معلمان و فرهنگیان عزیز است که چندین هزار شهید و جانباز تقدیم انقلاب و این نظام در طول دفاع مقدس کردند.

همچنین هزاران رزمنده آموزش و پرورش شامل معلمان و فرهنگیان و اساتید دانشگاه‌ها در خطوط مقدم حضور پیدا کردند و فراموش نمی‌کنیم که در خط مقدم کلاس‌های درس را برای دانش آموزان برپا کردند و در زیر بمباران گلوله های، خمپاره، توپ و همه ادوات نظامی بی هراس از دشمن و با نگاه به آینده و پیشرفت برای ترقی و تعالی کشور تعلیم و تربیت را ادامه دادند.

بسیاری از رزمندگان در این کلاس‌ها شرکت کردند و جبهه هم سنگر جهاد با نفس و هم جهاد با دشمن و هم جهاد علمی بود و می‌توان گفت که پایه‌های جهاد علمی از آن سنگر‌هایی گذاشته شد که ما شاهد تعلیم و تربیت رزمندگان بودیم.

 طبیعتا نقش معلمان نقش بسیار برجسته‌ای در حال حاضر و برای آینده کشور است و اگر امروز می‌بینید کشور در جهات گوناگون به ویژه در حوزه تکنولوژی و صنعت بسیار پیچیده پیشرفت کرده نتیجه وجود اساتید برجسته‌ای است که دانش روز جهان را دریافتند و توسعه دادند و پس از تکمیل آن، به جوان ایرانی منتقل کردند.

دلیل اصلی شایستگی ملت ایران در صحنه جهانی و درخشش در حوزه‌های گوناگون نیز حاضر شدن معلمان وارسته و اساتید و از جان گذشته‌ای است که همه چیز خود را برای پرورش فرزندان این مرز و بوم فدا کردند.

ضمن تبریک این ایام خجسته به معلمان و اساتید دانشگاه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه، معلمان و فرهنگیان و همه دانش آموزان و همه دانش طلبانی که به دنبال رشد و تعالی معنوی و مادی کشور هستند. توصیه می‌کنم که کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری که زنده، گویا، اثرگذار، حرکت بخش و تعالی بخش است را همه فرهیختگان به خصوص معلمان در دستور کار قرار دهند و از مطالعه آثار این شهید والا مقام، غافل نشوند چراکه معلمان وارسته و تابع احکام نورانی اسلام، راهنمایان دنیا و آخرت انسان‌ها هستند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار