استاندار اردبیل:

بیش از ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

«عاملی» با بیان اینکه بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم اجرا می‌شود، گفت: رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم است.
کد خبر: ۶۶۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ - 30April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سیدحامد عاملی»  استاندار اردبیل در آیین استانی زنگ سپاس معلم در دبیرستان مصلی‌نژاد اردبیل اظهار داشت: خدمات و زحمات معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی دانش‌آموزان و تربیت نسل آینده برای کشور سرنوشت‌ساز است.

وی عنوان کرد: آینده جامعه و کودکان به مبداء آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه معلمان از دلسوزترین قشر فعال در جامعه هستند، اضافه کرد: در هفته‌ای که به نام معلمان نام‌گذاری شده، شایسته است که هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

این مسئول با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه اضافه کرد: افراد جامعه‌ای که دارای علم و مهارت باشند، در آینده به ثروت و امکانات دست می‌یابند و به همین علت، باید دانش‌آموزان با تمام توان به علم آموزی و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور بپردازند.

عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و توصیه به معلمان و دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های این معلم تأثیرگذار گفت: محتوای کتاب‌های شهید مطهری برگرفته از متن سخنرانی‌ها و کلاس‌های این استاد گرانقدر بوده و وی به‌عنوان معلمی اثرگذار توانست در تربیت نسل انقلاب نقش اساسی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین با بیان اینکه بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم اجرا می‌شود، گفت: رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم است.

کلام‌الله صفری افزود: برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا مردم استان اردبیل بتوانند با یک تماس تلفنی، از معلم دوران تحصیل خود تجلیل کنند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش استان اردبیل، برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی معلمان را از جمله اقدامات شاخص آموزش و پرورش استان اردبیل ذکر کرد.

در ادامه  اجرای سرود سپاس معلم توسط دانش‌آموزان، تجلیل از معلمان برگزیده و نواختن زنگ سپاس معلم از بخش‌های دیگر این آیین بود.

در سال تحصیلی جاری، بیش از ۲۶۵ هزار دانش آموز در استان اردبیل از خدمات آموزشی و تربیتی ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی در حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها