فرمانده سپاه ناحیه قوچان خبر داد؛

برگزاری کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال جاری

نظری گفت: کنگره ملی هزار و ۶۶ شهید شهرستان قوچان در سال جاری برگزار می‌شود که در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها و مقدمات آن در حال اجراست و تولید محتوا و آثار فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۶۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ - 22April 2024

برگزاری کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال جاریبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «مرتضی نظری» فرمانده سپاه ناحیه قوچان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: دوراندیشی آن مرد الهی بود که برای صیانت از انقلاب اسلامی فرمان تاسیس این نهاد مقدس را صادر کردند. 

وی افزود: حق مردم است که نسبت به آنچه توسط سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف انجام گرفته اطلاع پیدا کنند، اما متأسفانه این مهم محقق نشده درصورتی که اطلاع‌رسانی درست، موجب دمیده شدن روح امیدواری در جامعه می‌شود. رسانه باید پیگیر مطالبات از دستگاه‌ها باشد همچنین سپاه و بسیج در حوزه‌های مختلف دارای مأموریت‌ها و تکالیفی بوده و اقداماتی در زمینه امنیت، سازندگی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اجتماعی انجام داده است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان ادامه داد: سال گذشته حدود سه هزار و ۶٠٠ بسته معیشتی به ارزش ٣ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان و دو هزار و ٧٠٠ بسته ویژه شب یلدا به ارزش ٩۴۵ میلیون تومان تهیه و میان نیازمندان شهرستان توزیع شده است. همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بسته‌های لوازم‌التحریر و پوشاک تهیه که برآورد ریالی آن ٢٠٠ میلیون تومان بوده و همچنین در راستای کمک به ازدواج آسان، ٩٧ سری جهیزیه به ارزش ٢ میلیارد و ٣۴٠ میلیون تومان میان نوعروسان توزیع شده است.

سرهنگ نظری با تأکید بر اینکه سپاه به دنبال جریان‌سازی در حوزه سازندگی است و خیرین در حوزه محرومیت‌زدایی پای کار هستند، گفت: در کنار برپایی دو نمایشگاه ویژه اقتصاد مقاومتی به ویژه برای اولین بار در سطح کشور برای معرفی و صادرات محصولات در مرز باجگیران، ٢ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در قوچان به بسیجیان پرداخت شده است. غرس ١٣٨ هزار اصله نهال در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج با همکاری بسیج سازندگی در راستای کمک به کشاورزی و ارتقای بهره‌وری که ٢٣ هزار و ٨٠٠ هکتار از اراضی قوچان را تحت پوشش قرار داده است. همچنین بیش از ٩٠ هزار رأس دام سبک معاینه و واکسینه شده‌اند.

وی یکی از اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی را برگزاری ١٧ عنوان برنامه شاخص یادواره شهدا در سطح محلات شهری و روستایی به همراه بسیج اقشار علاوه با برگزاری ١٣ ویژه‌برنامه آبروی محله برای بیش از ١۴ هزار مخاطب، به منظور تکریم خانواده شهدا و تجلیل از مقام شهیدان ١٢۵ یادواره خانگی در منازل شهدای این شهرستان عنوان کرد.

دبیر کنگره ۱۰۶۶ شهید شهرستان قوچان تصریحر کرد: در راستای ایجاد پیوند میان مدرسه، مسجد و خانواده، سپاه و بسیج به میدان آمده‌اند و اقدام به اعزام مربی به مدارس این شهرستان کرده‌اند و ٢٢ آموزشگاه متوسطه اول و دوم و ابتدایی دوره دوم به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده‌اند که سه هزار و ۴٢۴ دانش‌آموز در دایره تربیتی این طرح قرار می‌گیرند که بازخورد خوبی را از سوی دانش‌آموزان و خانواده به همراه داشته است.

سرهنگ نظری اعتکاف دانش‌آموزی قوچان را یکی از بزرگترین اعتکاف‌های دانش‌آموزی در سطح کشور برشمرد و تصریح کرد: طی این مراسم معنوی که در ۲ مرحله برگزار شد دو هزار و ١٠٠ دانش‌آموز شرکت کردند. دارالقرآن بسیج در این شهرستان طی یک سال گذشته با جامعه هدف یک هزار و ۵۶٠ نفری راه‌اندازی شد که بیش از هزار نفر در قالب ٣۶ رشته در مسابقات قرآنی شرکت کردند که این مشارکت تاکنون بی‌سابقه بوده است و نفرات برتر هم به استان اعزام شدند.

وی بیان داشت: راه‌اندازی مرکز مشاوره در حوزه خانواده، و مراجعه هزار نفر، ایجاد پاتوق خدمت در مکان‌های پرتردد شهر و ارائه بیش از ۸۰۰ خدمت رایگان، جذب مبالغ قابل توجهی درحوزه محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و کسب و کار خرد از دیگر اقداماتی است که با محوریت سپاه ناحیه قوچان و مشارکت دستگاه‌های محلی در راستای ارائه خدمت به مردم در انجام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها