دبیرکل دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس:

برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس فرصتی برای خلق آثار فاخر است

سردار «بوعلی» برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس را فرصتی برای خلق آثار فاخر دانست و گفت: ارائه درست سوژه‌های تولید مستند و کتاب بسیار مهم بوده و باید این مهارت و هنر را در تولید آثار مدنظر گرفت. 
کد خبر: ۶۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶ - 22April 2024

برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس فرصتی برای خلق آثار فاخر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «یدالله بوعلی» فرمانده سپاه فجر فارس در جلسه کمیته تالیف و نشر دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس که امروز در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد، با اشاره به عملیات وعده صادق، اظهار داشت: عملیات وعده صادق دل همه ملت ایران را شاد کرد و حس غروری را مجدد به ملت ایران و جبهه مقاومت بخشید و امیدی در دل همه ایجاد کرد.

وی افزود: پیروزی به دست آمده از عملیات وعده صادق، حاصل قطره قطره شهدایی بوده که مظلومانه بر زمین ریخته شده است.

سردار بوعلی ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، گفت: شاهد هویت بخشی به نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان هستیم و همه باید در این امر کمک کنند که این نهاد محلی سرآمد در تبیین و انعکاس گنیجینه عظیمی مربوط به شهدا باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت ذاتی سازمانی در ماموریت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری کنگره‌های ملی شهدا، خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت جاری کار خود را انجام می‌دهد، ولی هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا هر چند سال یک بار مدیریت کلان استان را برای گرامی داشت یاد شهدا هماهنگ می‌کند و این کار موازی نیست.

دبیرکل دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس بر تشکیل ستادی با حضور روسای ادارات کل استان برای قوت بخشی به تداوم برگزاری برنامه‌ها، اظهار کرد: از فرصت کنگره ملی شهدای فارس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باید بهره واقعی را ببرد چراکه تولیدات و اقدامات کنگره ملی شهدا جزو داشته‌های اداره کل حفظ آثار است.

وی تصریح کرد: تاکنون اکثر مسئولان استانی در برگزاری این رویداد فاخر همکاری کردند و بنا داریم فرصتی برای انجام کار‌های ماندگار توسط ادارات فراهم شود.

سردار بوعلی با بیان اینکه با استفاده از ابزار هنر تمامی ابعاد جبهه دفاع‌مقدس را به اقشار مختلف جامعه با خلق آثار ماندگار معرفی کنیم، اضافه کرد: اولویت اول سپاه فجر استان فارس، برگزاری دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان است و همه برنامه‌ها در این راستا برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اولویت ادارات استان نیز هم افزایی برای برگزاری دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید فارس باشد، ادامه داد: تمامی ارگان‌های نظامی نقش آفرین در دفاع مقدس باید در روند برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس دخیل شوند.

دبیرکل دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس در خصوص تولیدات کمیته تالیفات نیز تاکید کرد: ارائه درست سوژه‌های تولید مستند و کتاب بسیار مهم بوده و باید این مهارت و هنر را در تولید آثار مدنظر گرفت. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان فارس در موضوع دفاع مقدس، بیان کرد: در قالب یک کتابچه ظرفیت‌ها و سوژه‌های دفاع مقدس استان را به مراکز تولید اثر کشوری می‌توان معرفی کرد تا در این زمینه آثار فاخر دفاع مقدس تولید شود.

خبرنگار: حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار