دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد؛

تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی

«خسروپناه» از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳ - 21April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» امروز در نشست با شماری از استادان دانشگاه و حوزه و نخبگان استان زنجان، اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش بنیان،‌ فرصت مطلوبی برای فعالیت‌های علمی است و باید دانشگاه‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها و عمکرد این شورا اشاره کرد و افزود: ۸۶ درصد مراکز آموزش عالی در کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش عالی و نیروی انسانی و تدوین اسنادی از قبیل نقشه جامع علمی کشور، سند هوا فضا، سند فناوری های نانو، ‌سند زیست فناوری، سند علوم شناختی، سند فناوری های صنایع فرهنگی نرم، سند طب سنتی، سند سلول‌های بنیادین، صندوق توسعه علم و فناوری و جایزه علمی المصطفی از جمله اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته است.

خسروپناه به لزوم ارتباط بین‌المللی در حوزه علم و جدی گرفتن آن تاکید کرد و گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیأت علمی، پیگیری تدوین سند در مورد هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست تدوین و پیگیری شورای انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: البته در کنار کارهای مهم انجام شده، ضعف‌هایی هم وجود دارد و باید با کمک هم کاستی‌ها را رفع کنیم.

خسروپناه همچنین علمیات وعده صادق را جلوه‌ای از اقتدار تمدنی توصیف کرد و گفت: عقبه این دستاورد نظامی، دستاوردهای علمی بوده که در مراکز علمی شکل گرفته است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار