فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع):

انسداد مرز مشترک ایران و افغانستان، امنیت پایدار را تقویت می‌کند

امیر ساسانیان گفت: طرح انسداد نوار مرزهای مشترک ایران و افغانستان که یکی از مهمترین پروژه‌های ملی به شمار می‌رود با استفاده از توان مهندسان نیروی زمینی ارتش جموری اسلامی ایران در حال انجام است.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ - 18April 2024

انسداد مرز مشترک ایران و افغانستان، امنیت پایدار را تقویت می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم «عبدالرحمن ساسانیان‌» فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌الاسلام در دیدار با «محمدرضا رضایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد اظهار داشت: طرح انسداد مرزهای مشترک ایران و افغانستان که یکی از مهمترین پروژه‌های ملی به شمار می‌رود با استفاده از توان مهندسان نیروی زمینی ارتش جموری اسلامی ایران در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر همه زیرساخت‌های لازم برای انجام مراحل مختلف عمرانی این طرح در نقاط مرزی ایران و افغانستان فراهم شده است.

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌الاسلام ادامه داد: امید است با تلاش و هم‌افزایی مثال‌زدنی همه دستگاه‌های اجرایی و متولی این حوزه، طرح انسداد مرزهای ایران و افغانستان در شمال شرق در مدت زمان پیش‌بینی شده خود به اتمام برسد.

امیر ساسانیان گفت: عملیات انسداد، از مرز دوغارون به سمت شهرستان خواف است و این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس‌کشی بخش بالایی آن انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تعامل و همراهی نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور به ارمغان آورده است.

مجاهدت‌های نیروهای مسلح مقوم امنیت پایدار

رضایی نیز در این دیدار بیان داشت: به برکت مجاهدت‌های نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت ۱۰۰ درصدی در مناطق مرزی شرق کشور حام است که این خود جای شکرگزاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش تعامل و تقویت روابط بین ۲ کشور همسایه ایران و افغانستان می‌تواند در بخش‌های مختلف اثرگذار باشد؛ بر همین اساس باید از این فرصت طلایی در سایر حوزه‌ها استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به ویژه محرویت‌زدایی برای اقتدار و سربلندی کشور ورود کرده و تاکنون از خود کارنامه موفقی به یادگار گذاشته است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است، مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها