سفیر سوریه در تهران:

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

دیوب گفت: وعده صادق عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.
کد خبر: ۶۶۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ - 17April 2024

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود.به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران در گفت‌وگویی درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. 

وی افزود: حمله به کنسولگری نقض بارز و آشکار قوانین بین المللی و مفاد کنوانسیون وین در زمینه روابط دیپلماتیک و کنسولی بود و جنایت جدیدی علاوه بر جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی بیش از ۶ ماه در غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد. 

سفیر سوریه در تهران عنوان کرد: این جنایت‌ها در سایه حمایت بی پایان ایالات متحده و برخی هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی و ناتوانی جامعه بین الملل برای خاتمه دادن به این جرایم انجام می‌شود.

دیوب گفت: ایران قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» عاقلانه و مسئولانه عمل و حدود دو هفته در انتظار محکومیت صریح و قاطع بین المللی شورای امنیت در زمینه تجاوز به کنسولگری خود که از مصونیت کامل برخوردار است، خویشتنداری کرد.

سفیر جمهوری عربی سوریه با محکومیت شدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تمامی حملات و جنایت‌های صهیونیست‌ها به سرزمین‌های سوریه، غزه و مردم فلسطین بر همبستگی کامل و قاطع خود با جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران تأکید کرد. 

وی همچنین نسبت به خطر تداوم سیاست، اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه به زیان صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داد و از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌های خود را در پایان دادن فوری این اقدامات برای جلوگیری از تشدید تنش و خون‌ریزی بیشتر برعهده بگیرد.

سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» از نظر ژئوپولوتیک دارای اهمیت زیادی است و نقطه عطف مهم و شاید عظیمی نه تنها در سرنوشت درگیری با رژیم صهیونیستی، بلکه در کل منطقه است و قطعاً نتایجی به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار